Thursday, October 2, 2025

সন্দীপ সন্দিকৈ FB Wall

 মদাহী জুবিনক কিয় ৰাইজে ভগৱান মানিব লৈছে ?"... "নাস্তিক বুলি নিজকে দাৱী কৰা জুবিনক কিয় ভগৱান মানিব লৈছে ?"... "উদ্ভণ্ডালী কৰা , মুখত মাজে মাজে অভদ্ৰ শব্দ উচ্চাৰণ কৰা জুবিনক কিয় ভগৱান মানিব লৈছে ৰাইজে ?"...

এই কথাবোৰ ভাৱিএই এচাম ধৰ্মান্ধ ব্যক্তিৰ কনফিউজন আৰম্ভ হৈছে আৰু কথাবোৰ সহ্য কৰিব পৰা নাই।  তেনেহলে ঈশ্বৰে আমাৰ ওপৰত কৃপাদৃষ্টি নিক্ষেপ কৰাৰ নিয়মটো কেনেকুৱা অলপ বুজো আহক ... এটা বেলেগ উদাহৰণেৰে ...

ধৰি ল‌ওক অসমৰ মূখ্যমন্ত্ৰী হিমন্ত বিশ্ব শৰ্মাই আপুনাক বা মোক কোনো এখন গাওৰ মানুহবোৰৰ মংগলৰ বাবে কাম কৰিবলৈ দায়িত্ব দি পঠিয়ালে।  এতিয়া যদি আমি  সেইটো আদেশ পালন নকৰি দিনে ৰাতিএ কেৱল হিমন্ত বিশ্ব শৰ্মাৰ প্ৰতি ভক্তি দৰ্শাই তেওৰ নাম জপ কৰি থাকো আৰু লগতে তেওৰ বিষয়ে বিভিন্ন তথ্য অধ্যয়ন কৰি নিজকে হিমন্ত বিশ্ব শৰ্মাৰ মহান ভক্ত বুলি দাৱী কৰি থাকো , কিছুদিন পাছত হিমন্ত বিশ্ব শৰ্মা আহি যদি সুধে "ম‌ই কোৱামতে মানুহবোৰৰ বাবে কি কি কৰিলি"... তেতিয়া যদি সেই প্ৰশ্নটোৰ একো উত্তৰ নিদি ক‌ও "আপুনাৰ নাম বহুত জপ কৰিলো" , "আপুনাৰ বিষয়ে তথ্য থকা সকলো গ্ৰন্থ অধ্যয়ন কৰিলো"... এই উত্তৰটো শুনি তেও সন্তষ্ট হবনে ? তেও একে দায়িত্ব দিয়া বেলেগ এজন ব্যক্তিএ হিমন্ত বিশ্ব শৰ্মাৰ নাম‌ও গোৱা নাই , হিমন্ত বিশ্ব শৰ্মাৰ বিষয়ে একো তথ্য‌ও অধ্যয়ন কৰা নাই কিন্তু তেওৰ আদেশমতে গাওখনৰ মানুহবোৰৰ মংগলৰ বাবে কাম কৰিছে । এনে পৰিস্থিতিত তেও কোনজন মানুহক প্ৰমোশ্যন দিব বিচাৰিব ? 

ঈশ্বৰৰ ন্যায় ব্যৱস্থা ইয়াতকৈ কঠোৰ । তেও আমাক পঠিয়াইছে মানৱ প্ৰেম কৰিবলৈ , মানৱ সেৱা কৰিবলৈ । তাকে নকৰি যদি কেৱল ঈশ্বৰৰ নামত ধৰ্মগ্ৰন্থ অধ্যয়ন কৰি থাকো বা তেওৰ নাম জপ কৰি থাকো ঈশ্বৰ সন্তষ্ট হব বুলি কোনোবাই ভাৱেনে ? ইয়াৰ বিপৰীতে কোনোবা এজনে ঈশ্বৰৰ নাম‌ও গোৱা নাই , ঈশ্বৰৰ বিষয়ে একো ধৰ্মগ্ৰন্থ‌ও অধ্যয়ন কৰা নাই কিন্তু ঈশ্বৰৰ আদেশমতে মানৱ মংগলৰ বাবে কাম নিশ্চয় কৰিছে , তেনেহলে তেওক নিশ্চয় কৃপা কৰিব । জুবিন গাৰ্গ‌ও আছিল ঈশ্বৰৰ আদেশ পালন কৰি মানৱধৰ্ম পালন কৰা তেনে এজন ঈশ্বৰৰ দূত । কেইটামান কৰ্মৰ উদাহৰণেৰে বুজাও জুবিন গাৰ্গৰ পৱিত্ৰ আত্মাৰ বিষয়ে ।

যেতিয়া জুবিনৰ হাতত কোনো টকা প‌ইচা নাছিল তথা কেৰিয়াৰ আৰম্ভ হোৱা নাছিল তেতিয়াৰপৰাই তেও এজন মানৱদৰদী ব্যক্তি আছিল । হাতত যি আছিল তাকেই দূৰ্বলী তথা অসহায়সকলৰ বাবে উচৰ্গা কৰিছিল । যোৰহাটৰ এগৰাকী জুবিনৰ চিনাকী ব্যক্তিৰ মতে যোৰহাটত থাকোতে প্ৰায় ১৮ বছৰীয়া জুবিনে এবাৰ এক সংগীত প্ৰতিযোগীতাত ১০০০  টকা পুৰস্কাৰ জিকি ৰাস্তাৰ কাষত থকা দুজনমান পগলা ব্যক্তিক নতুন কাপোৰ কিনি নিজৰ হাত খালী কৰি গধূলি সেই মানুহজনক ১০ টকা ধাৰ বিছাৰিছিল ।

আকৌ তামুলপুৰত পঢ়ি থাকোতে মাত্ৰ এবছৰৰ বাবে লগ পোৱা এজন দুখীয়া স্কুলীয়া বন্ধুৰ মৃত্যুৰ বহু বছৰ পাছত গায়কৰূপে প্ৰসিদ্ধি লাভ কৰাৰ পাছত তামুলপুৰলৈ যাওতে গম পালে যে তেওৰ সেই স্কুলীয়া বন্ধুজনৰ মাকে ঘৰে ঘৰে কাম কৰে । এই কথা গম পাই সেইদিনাৰপৰা জুবিনে তেওলোকৰ দায়িত্ব লয় আৰু বন্ধুজনৰ ভায়েকৰ পঢ়াৰ দায়িত্ব লয় । তেও এনে মানৱদৰদী কাম অজস্ৰ কৰিলে একো পূণ্য অৰ্জনৰ আশা নকৰি । কাৰণ জুবিনে নিজৰ অন্তিম সাক্ষাৎকাৰত ৰীতা চৌধূৰীক নিজেই কৈছিল যে তেও আত্মাৰ অস্তিত্বৰ ওপৰতো বিশ্বাস নকৰে । অৰ্থাৎ তেও কিবা পূণ্য অৰ্জন কৰিম বুলিও সেইবোৰ মানৱদৰদী কাম কৰা নাছিল ... এয়া আছিল সম্পূৰ্ণ নিস্বাৰ্থ পূণ্য কাম । সেইসময়ত কোনো ছচিএল মিডিয়া বা ইলেকট্ৰনিক মিডিয়াৰ প্ৰভাৱ নাছিল বাবে এইবোৰ কৰ্ম প্ৰচাৰ হোৱা নাছিল ।

ইয়াৰ পাছত কেৰিয়াৰত প্ৰতিষ্ঠিত হোৱাৰ পাছত তেওৰ মানৱদৰদী কামবোৰ বৃদ্ধি পালে । গুৱাহাটীৰ NK প্ৰডাকশ্যনত ছাউণ্ড ইঞ্জিনীৰৰূপে কাম কৰা মোৰ স্কুলীয়া বন্ধু দ্বিজু বৰুৱাৰ মুখে জানিব পৰামতে  জুবিন গাৰ্গে আজিৰপৰা প্ৰায় এক দশক পূৰ্বেই দৈনিক বিশ হাজাৰমান টকা লগত ৰাখে কেৱল প্ৰতিদিনে বিভিন্ন অভাৱী মানুহক দান কৰিবলৈ । জাতি-ধৰ্মৰ পাৰ্থক্য নাচাই তেও প্ৰতিদিনে দান কৰা মানুহবোৰৰ বিষয়ে কতো নিজে প্ৰচাৰ কৰিব যোৱা নাছিল অৰ্থাৎ সচা অন্তৰেৰে দান কৰিছিল । আমি মাত্ৰ ফেচবুকযোগে শেহতীয়াকৈ তেওৰ কেইটামান মানৱদৰদী কামৰহে ভিডিঅ' দেখিছো । তেও এইদৰে অস‌ংখ্য মানুহক সহায় কৰি নিজৰ কোনো ভাল ইমেজ বনাবলৈও চেষ্টা কৰা নাছিল অন্যথা ভাল ইমেজ বনাবলৈ মদ খোৱাও বাদ দিলেহেতেন , বাকী উদ্ভণ্ডালীবোৰ‌ও বাদ দিলেহেতেন নিজৰ Positive image বনাবলৈ । সেইদৰে এইবোৰ কৰি তেও প্ৰচাৰ লাভৰ‌ও চেষ্টা কৰাৰ প্ৰয়োজন নাই মানুহৰ মাজত নিজৰ গান বা শ্ব বোৰ জনপ্ৰিয় কৰাৰ , সেইবোৰ জনপ্ৰিয়তা তেও বহু পূৰ্বেই লাভ কৰিছিল । জুবিনৰ অন্তেষ্টিক্ৰিয়াত ধেমাজিৰ এজন যুৱক গৈছিল যাৰ ভৰি দুখন ভগা আছিল আৰু চিকিৎসাৰ খৰচ জুবিনে দিছিল । তেওৰ বাবে জুবিন নিশ্চয় ভগৱান । 

ভাৱকচোন তেও সমগ্ৰ জীৱনকালত কিমান মানুহৰপৰা আশীৰ্বাদ লাভ কৰিছিল  । মানুহৰ ওপৰিও জীৱ জন্তৰ প্ৰতিও তেওৰ মৰম আছিল বাবেই মৃত্যুৰ পাছত তেওৰ ফটোৰ আগত ইমানবোৰ জীৱ-জন্ত‌এ প্ৰণাম জনোৱাৰ ভিডিঅ' দেখা গৈছে । পগলা মানুহবোৰেও তেওৰ প্ৰতি শ্ৰদ্ধা জনাইছে কাৰণ তেও পগলাবোৰৰ প্ৰতিও দয়ালু আছিল ।

যিজন মানুহে আত্মা বিশ্বাস নকৰে মহৎ কৰ্মৰে মানুহৰপৰা আশীৰ্বাদ পাম বুলি , যিজন মানুহে ঈশ্বৰ বিশ্বাস নকৰে মৃত্যুৰ পাছত স্বৰ্গ পাম বুলি , যিজন মানুহক প্ৰভূ ঈশ্বৰ বুলি সম্বোধন কৰিলে সত্ৰাধিকাৰক ককৰ্থনা কৰে যে মানুহ ঈশ্বৰ হব নোৱাৰে সেয়ে মোৰ অধিকাৰ নাই ঈশ্বৰৰূপে সন্মান  লোৱাৰ... অৰ্থাৎ সেইজন মানুহৰ মানৱদৰদী কৰ্মবোৰ আছিল সম্পূৰ্ণ নিস্বাৰ্থ ।

ভগৱান কি হয় সৰ্বসাধাৰণ মানুহৰ বাবে ? ভগৱান এনে এক সত্বা যি তেওলোকৰ প্ৰতি দয়ালু হয় । তেওলোকৰ দুখ দূৰ কৰিবলৈ প্ৰয়াস কৰে ।  পগলা মানুহকো যি বুকুত আকোৱালি লব পাৰে সেইজনেই জুবিন । টকা থাকিও ৰাস্তাৰ ফুটপাথত খাদ্য খাই ৫০ টকা বিল হলেও ৫০০ টকা দি অহাজনেই আছিল জুবিন ।নিজৰ কোনো ষ্টাৰ ইমেজ নেদেখুৱাই সৰ্বসাধাৰণৰ সৈতে সুখ দুখৰ কথা পতাজনেই আছিল জুবিন । পগলা , ফুটপাথৰ দোকানী ,  ৰিক্সাৱলা , ঠেলাৱালাবোৰৰ হৈতে তেওলোকৰ সুখ-দুখৰ কথা পাতি তেওলোকৰ অভাৱ বুজি সহায় কৰিবলৈ প্ৰয়াস  কৰাজনেই আছিল জুবিন । ঈশ্বৰে তেওকেই কৃপা কৰে যি জীৱাত্মাবোৰৰ অন্তৰৰ দুখ দূৰ কৰিব পাৰে । 

সমগ্ৰ জীৱন অসংখ্য জীৱাত্মাৰ অন্তৰৰ দুখ দুৰ কৰা জুবিন ঈশ্বৰ নহব পাৰে কিন্তু তেও আছিল ঈশ্বৰৰ আদেশ পালন কৰা প্ৰকৃত দূত । তেনে ব্যক্তিৰ প্ৰতি ঈশ্বৰে কৃপা নকৰিব কিয় !

Dinesh Baisya FB Wall

 #জুবিনৰ_মালিতা

মণিৰামৰ মৃত্যুই অসমীয়া মানুহৰ অন্তৰত অভূতপূৰ্ব আঘাত দিছিল। সেইবাবেই সেইসময়ত ৰচিত হৈছিল অগণন মণিৰাম দেৱানৰ মালিতা। মণিৰামৰ দৰেই এতিয়া জুবিনৰ মৃত্যুৱে অসমীয়া মানুহক অভূতপূৰ্ব আঘাত দিছে। সেই দুখেৰেই ৰচিত হওক জুবিনৰ মালিতা । ৰাইজে শিল্পী সকলে গাওক নতুন জুবিনৰ মালিতা। আকাশ বতাহ ৰজনজনাই যাওক। মই ভাবো ইয়াতকৈ আৰু একো ডাঙৰ কাম হ'ব নোৱাৰে।

চালত মলঙিলে চালেদৈ কোমোৰা

টেকেলিত মলঙিলে লোণ

মাটিত মলঙিলে মণিৰাম দেৱান ঐ

নেকান্দি থাকিব কোন ?


বালিত জলিকিলে বালিৰ বালিচন্দা

তাতোকৈ জিলিকে সোণ

তাতোকৈ জিলিকে মণিৰাম দেৱান ঐ

নেকান্দি থাকিব কোন?"


ৰৈ ৰৈ কান্দিলে চুঙাৰ বাদুলীৰ

ৰৈ ৰৈ কান্দিলে জিলী 

ৰৈ ৰৈ কান্দিলে লগৰ সমনীয়াই

মণিৰামক মাৰিলে বুলি 


ভটিয়াই গ'ল গৈ উজনিৰ মণিৰাম 

বাটতে খাই গ'ল জৰা 

মণিৰামৰ বাতৰি নেপাও ভালে কৰি 

যতৰত নুঘুৰে শলা 

মণিৰাম দেৱানৰ মৃত্যুৰ সময়ত অসমীয়া মানুহে অগণন লোকগীত (মালিতা)ৰ সৃষ্টি কৰিছিল।

অসমীয়া লোক গীত (মালিতা) সম্ভাৰত আজিও জিলিকি আছে মণিৰাম দেৱানৰ গীত।

কথাটো চাগে ভুল নহ'ব আজিৰ তাৰিখত জুবিন গাৰ্গ ক অসমৰ মণিৰাম দেৱান  বুলি কলে।

অসমীয়া লোক শিল্পীয়ে সৃষ্টি কৰক জুবিনৰ মালিতা।

এই গীতে ৰজনজনাই যাওক অসমৰ আকাশ বতাহ।

Wednesday, October 1, 2025

মৃদুল কুমাৰ সন্দিকৈ FB Wall

 তথ্য-প্ৰমাণ নষ্ট কৰি ধৰা দিলে শ্যামকানুৱে...

 দিনৰ পাছত নাটকীয়ভাৱে গ্ৰেপ্তাৰ হ'ল শ্যামকানু মহন্ত আৰু জুবিন গাৰ্গৰ মেনেজাৰ সিদ্ধাৰ্থ শৰ্মা। ৩০ ছেপ্তেম্বৰ ২০২৫ ৰ দুপৰীয়া ১২ বাজি ৪২ মিনিট ৫১ ছেকেণ্ডত (ভাৰতীয় সময়) ভাৰত চৰকাৰৰ গৃহ মন্ত্ৰণালয়ৰ অবৰ সচিব প্ৰবীন সিঙে ছিংগাপুৰৰ এটৰ্নি জেনেৰেললৈ এখন ই- মেইল প্ৰেৰণ কৰিছিল।

fscons.singapore@mea.gov.in ই-মেইল ঠিকনাত প্ৰেৰণ কৰা ভাৰত চৰকাৰৰ অনুৰোধ পত্ৰত ছিংগাপুৰ চৰকাৰৰ পৰা অসম আৰক্ষীয়ে চি আই ডি থানাাত ৰুজু কৰা গোচৰ নম্বৰ ১৮/২০২৫ ৰ অভিযুক্তক গ্ৰেপ্তাৰ বা আটক কৰা বাবে মিউচুৱেল লিগেল সহায় বিচৰা হৈছিল।

সেই পত্ৰৰ প্ৰত্যালিপি প্ৰেৰণ কৰা হৈছিল ছিংগাপুৰত থকা ভাৰতীয় দূতাবাসৰ ফাষ্ট চেক্ৰেটৰি টি প্ৰভাকৰলৈ। তাৰ পাছত ১ অক্টোবৰত নিশা ১২.৩০ বজাত নাটকীয়ভাৱে দিল্লী বিমান বন্দৰৰ পৰা গ্ৰেপ্তাৰ কৰা হয় শ্যামকানু মহন্তক।

অনুৰূপ ধৰণে জুবিন গাৰ্গৰ অপমৃত্যুৰে নাম সাঙোৰ খাই পৰা সিদ্ধাৰ্থ শৰ্মাকো ১ অক্টোবৰৰ পুৱতি নিশা ৰাজস্থানৰ পৰা দিল্লীলৈ আহি থকা পথত গুৰগাঁৱৰ এখন টোলগেটৰ সমীপত গ্ৰেপ্তাৰ কৰে অসম আৰক্ষীয়ে।

দুয়োটা খবৰে জুবিনপ্ৰেমী আৰু তেওঁৰ মৃত্যুৰ ন্যায় বিচৰা সকলৰ বাবে আছিল এটা ভাল লগা খবৰ। ইমান দিনে ইয়াকে বিচাৰি আছিল জুবিনৰ মৃত্যুত ম্ৰিয়ম্মান হৈ পৰা লাখ লাখ জনতাই। তাৰ পাছত এয়াৰ ইণ্ডিয়াৰ IX1197 নম্বৰৰ বিমানখনেৰে দুয়োকে গুৱাহাটীলৈ লৈ অনা হয়।

দিল্লী বিমান বন্দৰৰ টাৰ্মিনেল ৩ ৰ পৰা পুৱা ৪.৩৯ মিনিটত টেক অফ কৰা বিমান খনে বৰঝাৰ বিমান বন্দৰত ১ অক্টোবৰ ২০২৫ ৰ পুৱা ৬.৩৭ ত অৱতৰণ কৰিছিল। লোকপ্ৰিয় গোপীনাথ বৰদলৈ আন্তঃৰ্জাতিক বিমান বন্দৰৰ সমুখত কটকটীয়া নিৰাপত্তা ব্যৱস্থা গঢ়ি তোলা হৈছিল।

আৰক্ষীৰ এটা দলে দুয়োকে এক বিশাল কনভয়ৰে বিমান বন্দৰৰ ভিতৰৰ পৰা কাৰ্গো গেটেৰে বাহিৰ উলিয়াই পোনে পোনে গীতা নগৰলৈ লৈ আহিছিল। গীতা নগৰত অল্পনা এপাৰ্টমেন্টত থকা চিজিএম ৰ বাসগৃহত দুয়োকে পুৱাই হাজিৰ কৰা হয়।

আদালতৰ পূজা বন্ধৰ বাবে দুই অভিযুক্তক এনেদৰে হাজিৰ কৰাই ১৪ দিনৰ জিম্মাত লৈ চি আই ডিয়ে উলুবাৰীৰ মুখ্য কাৰ্যালয়লৈ লৈ যায়। বিমান বন্দৰৰ পৰা অনা সময়ত দুয়োৰে হাতত কোনো হেণ্ডকাফ নাছিল যদিও আদালতত হাজিৰ কৰা পাছত দুয়োজনৰ হাতত পিন্ধাই দিয়া হৈছিল হেণ্ডকাফ।

লক্ষ্যণীয়ভাৱে, হেণ্ডকাফ পিন্ধাই লৈ যোৱা আলোকচিত্ৰ, চি আই ডি মুখ্য কাৰ্যালয়ৰ লকআপৰ ভিতৰত দুয়োকে ৰখোৱা আলোকচিত্ৰ ভাইৰেল হৈ পৰে। সংবাদ মাধ্যমৰ হাতত এনেদৰে এই আলোকচিত্ৰ তুলি দি হয়তো দুয়োৰ প্ৰতি আৰক্ষী বা চৰকাৰ কিমান কঠোৰ হৈছে তাক প্ৰতিপন্ন কৰিব বিচৰা হৈছে।

কিন্তু সমগ্ৰ ঘটনা প্ৰৱাহ আৰু আন কিছু তথ্যই এই দুই অভিযুক্তৰ প্ৰতি ক'ৰবাত কোনো ক্ষমতাশালী চক্ৰৰ অদৃশ্য কৃপা থকা যেন বোধ হয়। এই সক্ৰিয়তা দুই অভিযুক্তৰ বিৰুদ্ধে প্ৰদৰ্শন কৰা পূৰ্বে তেওঁলোকক বহু সময় দিয়া হ'ল নেকি?

জুবিন গাৰ্গৰ মৃত্যুৰ পাছত যোৱা ১৩ দিন ধৰি অতি গুৰুত্বপূৰ্ণ তথ্য থাকিব পৰা জুবিনৰ মোবাইলটো মেনেজাৰ তথা অভিযুক্ত সিদ্ধাৰ্থৰ হাততে আছিল। সেইটো গ্ৰেপ্তাৰ কৰা পাছত সিদ্ধাৰ্থই আৰক্ষীক জমা দিলে যদিও ইমান দিনে তেওঁৰ হাতত থকাতো এক চিন্তনীয় বিষয় আছিল।

এনে খবৰো আহিছিল যে জুবিন গাৰ্গে ব্যৱহাৰ কৰা নম্বৰটো এটা কোম্পানীৰ নামত আছিল। মুম্বাইৰ নেটৱৰ্ক চাৰ্কলৰ অন্তৰ্গত সেই নম্বৰটো সিদ্ধাৰ্থই নিজৰ নামলৈ আনিবৰ বাবে সংশ্লিষ্ট মোবাইল কোম্পানীটোৰ কাৰ্যালয়ত ২০২৫ বৰ্ষৰ এপ্ৰিলত আৱেদন জনাইছিল নিজৰ ফ'টো আৰু অন্যান্য তথ্য দি।

ইফালে শ্যামকানু মহন্তৰ ঘৰত জুবিন মৃত্যুৰ তদন্তৰ বাবে গঠন কৰা তদন্তকাৰী গোটে অভিযান চলাই বহু আপত্তিজনক তথ্য লাভ কৰিছিল। এই সন্দৰ্ভত চি আই ডি ৰ জ্যেষ্ঠ আৰক্ষী অধীক্ষক আচিফ আহমেদে এখন এজাহাৰ নিজাকৈ দাখিল কৰিছিল। সেই এজাহাৰত উল্লেখ থকা অনুসৰি তেওঁৰ বিৰুদ্ধে ৰুজু হৈছিল ৮ টাকৈ ভাৰতীয় ন্যায় সংহিতা, ২০২৩ ৰ ধাৰাত গোচৰ।

সেই ধাৰা কেইটা আছিল- ৩১৬(৫),৩৩৬(৩),৩৩৭,৩৩৮,৩৩৯,৩৪০(২),৩৪১(১) আৰু ৩৪২ (১)। এজাহাৰত উল্লেখ থকা মতে দুখন পান কাৰ্ড পোৱা গৈছিল একেটা কোম্পানীৰ নামত। টেণ্ড এম এম এছ নামৰ শ্যামকানুৰ এই কোম্পানীটোৰ নামত থকা পান কাৰ্ড দুখনৰ নম্বৰ ক্ৰমে- AACTT1645G আৰু AAGFT5093G।

ইয়াৰ উপৰিও লোক নিৰ্মাণ বিভাগৰ পথৰ SLOG চেলৰ চানমাৰী কাৰ্যালয়ত কৰ্মৰত সহকাৰী অভিযন্তাৰ ছীল-মোহৰকে ধৰি বিভিন্ন চৰকাৰী বিষয়াৰ তথা অনুষ্ঠানৰ ছীল-মোহৰ পোৱা গৈছিল। যিবোৰৰ জৰিয়তে অৰ্থনৈতিক অনিয়ম কৰাৰ পূৰ্ণ সম্ভাৱনা আছে।

তেওঁৰ বাসগৃহৰ কাৰ্যালয়ত পোৱা হৈছিল PMGSY আঁচনিৰ অধীনত নিৰ্মাণ কৰা অসম আৰু অৰুণাচলৰ কেবাখনো জিলাৰ পথ নিৰ্মাণৰ তথ্য। পূৰ্বৰ পৰাই এনেবোৰ অনিয়মত সিদ্ধহস্ত আছিল শ্যামকানু মহন্ত। তেওঁ ঠিকাদাৰ প্ৰতিষ্ঠানৰ পৰা যোৱা কেইটামান বছৰতে প্ৰায় ১০ কোটি ঠকা লেনদেনৰ তথ্য পোৱা গৈছে।

সেইবোৰ অবৈধ পন্থাৰে লেনদেন কৰাৰ সম্ভাৱনা ব্যক্ত কৰিছে তদন্তকাৰী বিষয়াই। ইয়াৰ বাবে সঠিক তদন্তৰ প্ৰয়োজন। চতুৰ শ্যামকানু মহন্তই সামাজিক মাধ্যম ফেচবুকযোগে অসম বাসীক জুবিনৰ মৃত্যুত তেওঁৰ হাত নাই বুলি জনাই আহিছিল।

২৫ ছেপ্তেম্বৰ ২০২৫ ত তেওঁ ফেচবুক লাইভযোগে এই দাবী কৰিছিল। তাৰ পাছত ২৯ ছেপ্তেম্বৰ ২০২৫ ত শ্যামকানুৱে অসমলৈ আহি আছো বুলি আন এক পোষ্ট দিছিল। ৩০ ছেপ্তেম্বৰ ২০২৫ ত তেওঁ ৰহস্যজনকভাৱে নিজৰ ফেচবুক একাউন্টটো নিষ্ক্ৰিয় কৰি দিয়ে।

শ্যামকানু মহন্তই এই যোৱা দিন কেইটাত তেওঁৰ বিপদ হ'ব পৰা আন বহু তথ্যও নিষ্ক্ৰিয় আৰু নষ্ট কৰাৰ কথা পোহৰলৈ আহিছে। এই সন্দৰ্ভত লাভ কৰা হৈছে এটা বিস্ফোৰক ই-মেইল। শ্যামকানুৰ দুটা উল্লেখযোগ্য অনুষ্ঠান নৰ্থ ইষ্ট ফেষ্টিভেল আৰু ৰঙালী উৎসৱ।

দুয়োটা উৎসৱৰ বাবে আছিল পৃথক পৃথক ৱেবচাইট। সেই ৱেব চাইট সমূহত আপলোড কৰা আছিল বিভিন্ন গুৰুত্বপূৰ্ণ তথ্য আৰু আলোকচিত্ৰ। ৱেব চাইডটোৰ পৰা এইবোৰ যোৱা কিছু দিনত আতৰাই পেলোৱা হৈছে। লগতে নিষ্ক্ৰিয় কৰি দিয়া হৈছে সেই ৱেৱচাইট।

জানিব পৰা মতে, যিটো প্ৰতিষ্ঠানে তেওঁৰ এই ৱেবচাইট কেইটা চোৱাচিতা কৰে সেই প্ৰতিষ্ঠানটোক ছিংগাপুৰৰ পৰা সেইবোৰ আতৰাই ৱেৱচাইটতো নিষ্ক্ৰিয় কৰিবলৈ অনুৰোধ কৰিছিল। তাৰ পাছত আইটেক কম্পিউতাৰ নামৰ প্ৰতিষ্ঠানটোৱে ২৪ ছেপ্তেম্বৰ ২০২৫ ত টেণ্ড এম এম এছৰ মানৱ দেৱলৈ এটা মেইল প্ৰেৰণ কৰি সেই কথা অৱগত কৰিছিল।

কৌশলপূৰ্ণভাৱে সেইদিনা দিনৰ ১ বাজি ৪০ মিনিটিত প্ৰেৰণ কৰা এই মেইলত উল্লেখ কৰা হৈছিল যে প্ৰতিষ্ঠানটোৱে তেওঁলোকৰ নৰ্থ ইষ্ট ফেষ্টিভেল আৰু ৰঙালী ৱেৱচাইট দুটা চোৱাচিতা কৰিব নোৱাৰে। মেইলত প্ৰয়োজনীয় তথ্য তথা কন্টেন্ট সমূহ ১৫ দিনৰ ভিতৰত ডাউনলোড কৰি ল'বলৈ জনাইছিল।

সন্দেহৰ বিষয় যে, এই আইটেক কম্পিউতাৰ নামৰ প্ৰতিষ্ঠানটোৱে ১৫ নহওঁতেই সেই ৱেৱচাইট কেইটা নিষ্ক্ৰিয় কৰি দিলে। এনেকৈ শ্যামকানুৱে এই সময়ছোৱাত আৰু বহু তথ্য নষ্ট কৰাৰ যোগ দিয়া হ'ল নেকি, সেয়াও এক তদন্তৰ বিষয় হৈ পৰিছে।

আচৰিত কথাতো হ'ল একে দিনাই প্ৰায় একে সময়তে দুয়োজন অভিযুক্তই ধৰা দিলে আৰক্ষীৰ হাতত। মুখ্যমন্ত্ৰীয়ে প্ৰথম ৬ দিন সময় দিছিল। ৰাইজ জাঙুৰ খাই উঠিছিল দুয়োকে পূজাৰ বন্ধ দিছে নেকি বুলি?

তাৰ পাছত ৩৬ ঘন্টা সময় দিয়া হ'ল। সেই সময়তে কাকতলীয়ভাৱে সকলো ঘটিল। যোৰহাটত ১৩ দিনীয়া জুবিনৰ আদ্যশ্ৰাদ্ধ অনুষ্ঠিত হোৱাৰ সমান্তৰালভাৱে গ্ৰেপ্তাৰ হ'ল মূল অভিযুক্ত। 

লুকআউট নটিচো জাৰি কৰা হৈছিল শ্যামকানুক। ৰাইজৰ ৰুদ্ৰ ৰূপ দেখি ঘনে ঘনে সলনি হৈছিল দৃশ্যপট। এই সমগ্ৰ ঘটনাৰ তদন্তই কি ৰূপ পায় তাৰ ওপৰত চোকা নজৰ ৰাখিব সকলোৱে। 

কেনেবাকৈ দুই অভিযুক্ত সাৰি গ'লে ৰাইজে কাকো ক্ষমা নকৰিব। মুখ্যমন্ত্ৰীয়ে এতিয়ালৈ কথা ৰাখিছে বুলি ধৰি ল'লেও তেওঁলোকক উপযুক্ত শাস্তি দিয়াত বিফল হ'লে ৰাইজ নিশ্চিত হ'ব যে এইবোৰ একোখন নাটক। যিখন নাটকৰ নাট্যকাৰে এই খলনায়ক সকলক ৰক্ষণাবেক্ষণ দিবলৈকে সমগ্ৰ ঘটনাৰ এনে নাট্যৰূপ দিলে।

প্ৰনৱ কুমাৰ বৰ্মন FB Wall

 আদৰ্শৰ দিশতো অকলশৰীয়া আছিল জুবিন গাৰ্গ। 

অনুৰাগী সমাজে জুবিনৰ কন্ঠ আৰু খেয়ালি স্বভাৱটোক " পণ্য" ধাৰণা বুলি  তেওঁৰ সোৱে বাৱে ভীৰ কৰিছিল।তাত "জুবিনবাদ"টো আছিল মনোৰঞ্জন  মাত্ৰ।যেনে জুবিন দা আছিল ঈশ্বৰহীন পৃথিৱীৰ সপোন দেখা মানুহ- কিন্ত্ত তেওঁ তাত অনুৰাগী সমাজৰ সহযোগ পোৱা নাছিল।তেওঁ বলিপ্ৰথাৰ বিৰোধী আছিল- কিন্ত্ত প্ৰবল হিন্দুত্ববাদী বতাহৰ সমুখত সেই কথা মনা লাখ লাখ অনুৰাগীৰ এক শতাংশৱো নাছিল তেওঁৰ লগত।জুবিনদা চে গুৱেভাৰাৰ  অনুৰাগী- চে গুৱেভাৰাই কৈছিল- অনুৰাগী শিক্ষিত নহ'লে পৰিবৰ্তন, বিপ্লৱ সম্ভৱ নহয়।তেনে শিক্ষিত অনুৰাগী জুবিনদাৰ নাছিল -আদৰ্শৰ ক্ষেত্ৰত। জুবিনদাই চিঞৰি চিঞৰি কৈছিল- মই কমিউনিষ্ট। কমিউনিজম মানে চিপিআই এম,চিপিআই চিপিআই এম এল দল নহয়- ই এক জীৱন দৰ্শন- জুবিন সেই দৰ্শনৰ সচাঁকৈয়ে অনুগামী আছিল - তেওঁৰ কমিউনিজমৰ আদৰ্শৰ অনুৰাগী কোনো নাছিল ।চে গুৱেভাৰা, বিষ্ণুপ্ৰসাদৰ আদৰ্শৰ অনুগামী জুবিন গাৰ্গক হেমাংগ বিশ্বাসৰ দৰে এজন সংগঠকৰ প্ৰয়োজন আছিল- কমিউনিষ্ট দলৰ কোনেও সেই দায়বদ্ধতা পালন কৰা নাছিল।জুবিন গাৰ্গ তাতো অকলশৰীয়া আছিল।তেওঁ যে গণনাট্য সংঘৰ সদস্য পদ লৈছিল- গণনাট্য সংঘই কি দায়িত্ব লৈছিল? বিষ্ণুপ্ৰসাদ ৰাভাকো চি পি আই দলৰ সম্ভ্ৰান্ত সকলে এনেদৰে উপলুঙা কৰিছিল- মই যিহেতু গণনাট্য সংঘৰ সক্ৰিয় কৰ্মী আছিলোঁ - সেইবাবে বহু কথাই গম পাইছিলোঁ।কমিউনিষ্ট দলবোৰৰ নেতাবোৰে পৰবৰ্তী সময়ত সাংস্কৃতিক নেতৃত্বক অস্বীকাৰ কৰিছিল।ৰাইজৰ মাজলৈ লৈ যোৱাৰ পৰিকল্পনা নাছিল।অকলশৰীয়া আছিল জুবিনদা।শিক্ষিত অনুৰাগী নথকা মানুহ - নিজে শিক্ষিত ,স্বপ্ন দেখা নায়কো অকলশৰীয়া  হৈ পৰে।জুবিন গাৰ্গ গণগায়ক ,গণশিল্পী হ'বলৈ গৈও এনেদৰে বিচ্যুত হৈ অসমৰ গণজীৱনৰ মূল হৃদস্পন্দন হৈ থাকিল তেওঁৰ অসীম প্ৰতিভাৰ বাবেহে।সঠিক পথত অনুৰাগী সমাজক সহযোগী হিচাপে পোৱা হ'লে জুবিন গাৰ্গ অহা ৫০০ বছৰলৈ অন্য এজন জুবিন হৈ থাকিলহেতেন - শংকৰ মাধৱ গুৰু দুজনাৰ দৰে !!!!!লগুণ চিঙা বামুনেই নহয় - জাতপাতহীন  ধৰ্ম নিৰপেক্ষ সমাজ এখন নিৰ্মানৰ দ্ৰষ্টা আছিল জুবিন গাৰ্গ।তাতো তেওঁ অকলশৰীয়া হৈয়েই থাকিল।

লিপিকা মেধিৰ FB Wall

 কোনে কয় এই মানুহজনে একো খাতিয়ান ৰখা নাছিল, কোনে কয় তেওঁ একো গম পোৱা নাছিল!!! তেওঁ সকলো জানিছিল, সকলো বুজিছিল, বিশেষকৈ তেওঁ আটাইতকৈ বেছি মানুহ চিনিব পাৰিছিল, ইমান খিনিৰ পিছতো কেনেকৈ নিজক সামৰি সযতনে নিজক বিলীন কৰিব পাৰি তাৰ উত্তৰ কেবল তেওঁৰ ওচৰত আছিল, বহুত সহজ সৰল ভাৱে আটাইতকৈ কঠিন আৰু স্থিৰ অৰ্থাৎ স্থিতপ্ৰজ্ঞ এজন মানুহ আছিল তেওঁ, দূৰ্ভাগ্যজনক ভাৱে আমি সেইজন জুবিন গাৰ্গ'ক চিনি নাপালো আৰু কোনো চিনাকি কৰাবলৈ চেষ্টাও নকৰিলে, বহুত ভাল পাওঁ তেখেতক আমি সকলোৱে, কিন্তু সদায়েই সেইজন মানুহৰ পিছত হে আমাৰ ভালপোৱা দৌৰিছিল যিজন যন্ত্ৰৰ দৰে পৰিচালিত হৈ আছিল, যা'ক তেওঁ ভাল নাপাইছিল, কাৰণ তেওঁ যে কেতিয়াও যন্ত্ৰ হৈ থাকিব বিচৰা নাছিল। 

        তেওঁ মাত্ৰ দাতা আছিল, কেবল দাতা। হাজাৰ ভিৰৰ মাজতো অকলশৰীয়া হৈ পৰা এজন দাতা। যাৰ সংগী হয়টো কিতাপ!!! মাজে মাজে ম‌ই আচৰিত হৈ পৰিছিলো ইমান ব্যস্ত মানুহজনে এই কথাবোৰ জানিবলৈ পঢ়ে কেতিয়া!!!.... এতিয়া বুজিছো কোনো মানুহেই নিজক ভাল নোপোৱাকৈ নাথাকে, জুবিন গাৰ্গেও নিজক ভাল পাইছিল সেইজন জুবিনক আমি নাজানো আৰু সেইজনক ভালে ৰাখিবলৈ তেওঁ সময় উলিয়াইছিল..... আৰু আমি যিজনক জানো সেইজনৰ যান্ত্ৰিকতা ভৰা জীৱনটো তেওঁৰ বাবে আমনিদায়ক হৈ পৰিছিল, মাজে মাজে সেয়ে আমি ওলোটা কাম কৰা নিজৰ যত্ন নোলোৱা এজন তেওঁক দেখিছিলো, কথাবোৰ যে বহুত বেলেগ, কথা বোৰ যে সাগৰ এখনৰ দৰে বহু গভীৰ, জুবিন গাৰ্গ এজন চঞ্চল এঠাইত থাকিব নোৱাৰা ব্যক্তি নাছিল, তেওঁ সঁচাকৈ আছিল সাগৰৰ দৰে গভীৰ এজন ব্যক্তি। যন্ত্ৰৰ দৰে চলি থকা জীৱন পৰিক্ৰমাই অতীষ্ঠ কৰিলে হে  তেওঁ চঞ্চল আৰু অধৈয্য হৈ পৰিছিল..... কাৰণ তেওঁক বুজিবলৈ তেওঁৰ জোখাৰে হয়টো তেওঁৰ ওচৰত কোনো ব্যক্তিয়েই নাছিল!!!আচৰিত!!!!

    হাজাৰ জীৱ শ্ৰেষ্ঠ বুলি আমি আমাক চিঞৰিলেও এটা কথা ঠিক আমাৰ কিন্তু সদায়েই দেৰি হয়, আমি জানোতে, বুজোতে সদায়েই দেৰি হৈ যায়........... এইবাৰো দেৰি হ'ল, আগতেই বুজা হয় তোমাৰ অপ্ৰকাশিত কষ্টৰ বুজা খিনি অলপ কমিল হেতেন, অচিনা দেশত ভালে থাকা, নিজৰ হোৱা, কেবল নিজৰ🙏

#ৰীতা_চৌধুৰীয় বাইদেউলৈ বহুত ধন্যবাদ, নভবাকৈয়ে যে আপুনি ইমান ধুনীয়া সময়খিনি ধৰি ৰাখিলে, ৰৈ গ'ল জনমলৈ....

 (একান্ত‌ই মোৰ নিজৰ অনুভৱ)

#লিপিকামেধিৰ লেখাৰ পৰা সংগ্ৰহিত

Waheeda Rahman FB Wall

 There’s something that deeply disturbs me  can’t we all as Assamese, at least wait until Zubeen Garg’s 13-day death ceremony is over? Isn’t it our duty to give him that small but meaningful gesture of respect? It breaks my heart to see social media already filled with “Good Morning,” “Good Night,” and even online sales promotions, as if life has just gone back to normal. For just these few days, can’t we pause, stay silent, and truly honor the immense loss we’ve suffered? Zubeen Garg’s passing has stripped away many illusions and revealed painful truths. It showed how selfish we can be, how quickly people move on, and how easily masks fall during times of grief. Many so-called “friends” have been unmasked .people who were never truly there for him. While most of us spend our lives thinking only of ourselves, Zubeen was different. He lived for others, giving his love, his time, and his heart freely, without expecting anything in return. After watching his last interview, I have been deeply disturbed. In that moment, I saw a completely different side of Zubeen — a soul filled with wisdom and depth. That conversation made me realize he was not only a musician, but a true philosopher. The way he viewed life was extraordinary — free yet profoundly connected, detached yet deeply compassionate. He carried so many thoughts, emotions, and truths silently within himself, never sharing them with the world. And when he left, he did so like a true king — quietly, gracefully, leaving behind a legacy that words can never fully capture. We only ever saw the outer Zubeen — the performer, the public figure, the vibrant voice that moved our hearts. But the real Zubeen was far deeper, far more mysterious. After seeing his interview with Reeta Chaudhury, I realized a bitter truth that most of us don’t truly live our own lives, we let others rule over our choices, our paths, our dreams. But Zubeen lived on his own terms .. fearless, free, unshaken by the world’s expectations. I have always loved his songs, but now I am equally touched by his ideologies and the philosophy behind his life. He wasn’t just an artist — he was a seeker, a thinker, a soul who belonged to everyone and yet walked his own path. Losing him feels like losing a piece of Assam’s very soul, a light that can never be replaced. We are deeply unfortunate to have lost him because of the carelessness of a few individuals. Those who truly understood his essence will know the magnitude of this loss — a loss beyond music, beyond fame, beyond words. Zubeen, wherever you are, I hope you are free and happy. You lived like a free spirit and left like a king.

 And I would just like to conclude my thoughts with my most treasured quote he had always said  — “I have no religion, I have no caste, I am free, I am Kanchanjangha.”

#justiceforzubeen

Tuesday, September 30, 2025

গায়ত্ৰী প্ৰান্তিক শৰ্মা FB Wall

 ◆ মৃত্যুৰ দিনা গাবলৈ গান ( নে প্ৰাৰ্থনা!) এটা লিখি থৈ যোৱাৰ পৰা চিতাত জাপিবলৈ নিজে ৰোৱা চন্দন গছজোপাৰ কাঠ ব্যৱহাৰ কৰিব পৰাকৈ থৈ যোৱা মানুহ আছিল জুবিন।

◆ প্ৰতিটো পৰিস্থিতিৰ সৈতে মিলি যোৱাকৈ গীতবোৰ নিজেই গাই থৈ যোৱা মানুহ আছিল জুবিন। আজি তিনিদিন ৰাতিয়ে দিনে গীতকে বাজি থাকিল কিন্তু এটাও আনৰ গীত বজাবলগীয়া নোহোৱাকৈ গাই থৈ যোৱা মানুহ আছিল জুবিন।

◆ 'ভাৰত চৰকাৰে কি দিবহে মোক! আমিহে ওলোটাই চাহ দিছোঁ, গড় দিছোঁ আৰু জুবিন গাৰ্গ দিছোঁ' বুলি বুকু ফিন্দাই ক'ব পৰা মানুহ আছিল জুবিন।

◆ এখন মঞ্চত থিয় হৈ সত্ৰাধিকাৰক, চৰকাৰক সৎ সাহসেৰে বুকুত উদয় হোৱা প্ৰশ্নবোৰ কৰিব পৰা মানুহ আছিল জুবিন।

◆ গান গোৱা মানুহ এজনে চিনেমা এখন বনালে। তাকো দৌৰি দৌৰি মানুহক চাবলৈ নিব পৰা মানুহ আছিল একমাত্ৰ জুবিন।

◆ 'মোৰ মৃত্যুত সাতদিন বন্ধ হ'ব' বুলি কৈ থৈ যাব পৰা মানুহ আছিল জুবিন।

◆ তিনিজন অন্ধ লোক জুবিন গাৰ্গক সৰুসজাইলৈ চাবলৈ আহিছিল।  তেওঁলোকে জানিছিল, ভালকৈয়ে জানিছিল যে জুবিন গাৰ্গক চাবলৈ চকুৰ পোহৰৰ প্ৰয়োজন নাই। বুকুৰ পোহৰেই যথেষ্ট । 

◆ হাজাৰ হাজাৰ মানুহ হোৱা তেওঁৰ অনুষ্ঠানবোৰত আৰক্ষীয়ে চম্ভালিব নোৱাৰাকৈ উৎপাত কৰে তেওঁৰ অনুৰাগীয়ে। আৰক্ষীয়ে চম্ভালিব নোৱাৰি হতাশ হোৱাৰ সময়তে তেওঁ মাইক্ৰ'ফোনটো লৈ এবাৰ মাত্ৰ কৈ উঠে- ' ঐ উৎপাতবোৰ কমকৈ কৰ। একদম হুলস্থুল নকৰিবি'- মাত্ৰ এষাৰ বাক্যতে শান্ত হৈ পৰে অগণন জনতা। সেই শক্তি আছিল কেৱল জুবিনৰ মাতত।

সেইজন মানুহ গ'লগৈ। আৰু এজন জুবিন গাৰ্গ নোলায় সেয়া সঁচা কথা। কিন্তু এইকেইদিনৰ অসমখন চাই এনে ভাৱ হৈছে যে জুবিনে তেওঁৰ দৰেই হ'বলৈ মানুহবোৰক শিকাই থৈ গ'ল। 

এজন মানুহৰ মৃত্যুত যে বিশিষ্ট লোকৰ পৰা আৰম্ভ কৰি পদপথৰ মগনীয়াজনলৈকে, কণ কণ শিশুৰ পৰা আৰম্ভ কৰি নব্বৈ বছৰীয়া বৃদ্ধজনলৈকে কান্দিব পাৰে সেয়া কেৱল জুবিনেহে শিকাই থৈ গ'ল। ডিউটি দি থকা আৰক্ষীয়ে হুকহুকাই কান্দিলে, বৃদ্ধ চিকিউৰীতি গাৰ্ডজনে কলপাতত ফুল কেইপাহমান লৈ ৰৈ থাকিল। কুকৰকেইটা, বান্দৰটো ফটোৰ সন্মুখত দীঘল দি পৰি থাকিল, খোজ কাঢ়িব নোৱাৰা আইতাগৰাকীয়ে লাখুটিত ভৰ দি দি সৰুসজাই পালেগৈ, মৃতদেহ কঢ়িওৱা এম্বুলেন্সৰ চালকে কান্দি কান্দি চলালে গাড়ী... এয়া কেৱল জুবিনেহে পাৰিছিল। 

'মানুহ হোৱাৰ সমান ধৰ্ম নাই' এয়া কেৱল জুবিনে শিকাব পাৰিছিল। দৈনিক এশটা মৃত্যুৰ খবৰ দিয়া সাংবাদিকে সকলো এথিকছ পাহৰি, মেচিন হ'বলৈ পাহৰি হুকহুকাই কান্দি বাতৰি পঢ়িলে- এই চকুপানী কেৱল জুবিনৰ বাবে আছিল।

এইকেইদিন দেখা অসমখন চাই ওপৰৰ পৰা এবাৰ হ'লেও জুবিন গাৰ্গে সুখেৰে হাঁহিছে। মনে মনে চাগে কৈছেও

' মোৰ অৱৰ্তমানত ইহঁতবোৰে মোৰ অসমখনক অসম কৰি ৰাখিব। ইয়াতকৈ মোৰ আত্মাক আৰু লাগে কি! ইয়াতকৈ বেছি আৰু মই বিচাৰিছিলোঁনো কি'

©গায়ত্ৰী প্ৰান্তিক শৰ্মা।

Jayanta Boruah FB Wall

 🌏 জুবিন দা হবলৈ নোৱাৰিবা। 🌏 সু*ৰা পান কৰিব পাৰিবা, কিন্তু সু*ৰাসক্ত অৱস্থাত সমাজৰ হকে কব নোৱাৰিবা। কবলৈ গলে লেকাম নাথাকিব। সু*ৰাৰ ৰাগীত হ...