Tuesday, September 30, 2025

Ankita Bora Boruah FB Wall

#জুবিন দা ৰ হত্যাৰ কাৰণ ভিন্ন হব পাৰে:---- জুবিন দাক খুব #cool mind ৰে হত্যা কৰা হৈছে, যত হত্যাকাৰী সকল #direct screen ত অহা নাই। 

মন কৰিব লগীয়া #কথা কিছুমান:-

১.#জুবিন দা ৰ নতুন চিনেমা এখন আহি আছে, সম্ভৱ ৯০ % কাম সমাধান হৈ গল, আৰু ১০% যি কোনো প্ৰকাৰে সমাধান কৰি, ৰিলিজ দিব পাৰিব, তাৰপিছত চিনেমা হললৈ জুবিন অনুৰাগী অসমীয়াই হেঁপাহ পলুৱাই চিনেমা চাব, কোটি টকাৰ উপাৰ্জন হব, সেই টকাৰ উপভোগ জুবিন দাই কৰিব লৈ নেপাব বা জুবিন দাই ইচ্ছামতে মানুহক দান দক্ষিণা দিবলৈ নেপাৱ।

২. #য়ট ৰ planning জুবিন দা ছিংগাপুৰ নোযোৱাৰ আগতে ৰচা হৈছে, এই ক্ষেত্ৰত শ্যাম কানু, সিদ্ধাৰ্থ,শেখৰ, সন্দীপন, আদিয়ে নজনা কথা নাই, সেইদিনা ৰাতিপুৱাই যে, সাগৰত সাঁতোৰা planning কৰিব সকলোৱে জানে। কাৰণ শ্যাম কানুয়ে নৰ্থ ইষ্ট festival organise কৰিছে, তাক নুসুধাকৈ সিদ্ধাৰ্থ ই য়ট planning নকৰে।

৩.#প্ৰবাসী অসমীয়া কেইটাই ১২/১৩ টা যি কেইটা য়ট ত আছিল, মন কৰিব সকলোৱে বগা সাজ পিন্ধিছিল, মানুহ মৰিলে হে বগা সাজ পিন্ধে। আৰু বগা সাজ যে পিন্ধিব সিহঁতি সেইটো আগতীয়াকৈ কথা পাতি লৈছে। Murder planning টোত ইহঁতু যোগ হৈ থকা নাই টো?

৪.#জুবিন দাই চিজাৰ ৰ দৰৱ লগত লৈ যোৱা নাছিল, লগত যোৱা মহন্ত বুলি কোৱা জুবিন দা ৰ সহযোগী গায়িকা জনী য়ে interview এটা ত কৈছিল,  এজন মেনেজাৰ হিচাপে সিদ্ধাৰ্থ ৰ সেই খিনি কাণ্ড জ্ঞান থাকিব লাগিছিল মালিক ৰ দৰৱ বোৰ বেগত লোৱা, আৰু সময় মতে খুৱাই থাকিব লাগে, সিদ্ধাৰ্থ ই জুবিন দা ৰ দৰৱ বোৰ লগত নিছে নে নাই জুবিন দাক খবৰ নকৰিলে বা লগত লও বুলি নকলে।

৫. #ঘৰৰ মানুহেও জুবিন দাৰ চিজাৰ attack ৰ দৰৱ বোৰ কিয় লগত দি নপথিয়ালে? বা সিদ্ধাৰ্থ ক হলেও দৰৱ বোৰ লগত দি, কেনেকৈ খুৱাব লাগে কৈ নপথিয়ালে? ইমান serious patient এজনক ইমান দূৰ নিওতে।

৬.#শেখৰে পাপ লাগিব বুলি কিছু কথা কৈছে, কিন্তু বহু কথা লুকুৱাইচে, কিছু কথা কোৱাৰ কাৰণ ১৮ বছৰ মান জুবিন ৰ বাদ্য যন্ত্ৰ সংগী আছিল।

৭.#কেমেৰা সন্মুখ ভাগ যত জুবিন দা সাঁতুৰি আছে, সেই বোৰ হে video বোৰ দি আছে, কিন্তু কোনে video কৰিছে, সি video ত ওলোৱা নাই, বা সিহঁতি থকা part টো কাটি কাটি দিছে। 

৮. #ছিংগাপুৰ চিভিল হস্পিটেল ৰ death report t লিখা আছে, drowning অৰ্থাৎ পানীত ডুব গৈছিল, যদি চিজাৰ attack, heart attack কিবা হল হেঁতেন, সেইটো লিখিলে হেঁতেন।

৯.#drowning অৰ্থাৎ পানীত ডুব গৈছিল, এতিয়া কিমান সময় ডুব গৈ আহিল, আধা ঘন্টা, এক ঘণ্টা, ডুব যোৱাৰ লগে লগে, সিহতি জুবিন দাক পাৰ লৈ উঠাই আনিলে নে? জুবিন দাৰ ভৰি দুখন চাই জুবিন দা বহুত সময় পানীত থকাৰ ধৰিব পাৰি।

১০. #সিদ্ধাৰ্থ আৰু সন্দ্বীপনে কিয় সাঁতোৰা নাছিল, নাওঁ লৈ দূৰ লৈ আগবাঢ়ি গৈছিল,  জুবিন দা যেতিয়া খালি গাৰে পানীত নামিছিল? এজন মেনেজাৰ হিচাপে জুবিন দাক ,এইবোৰ নকৰিবলৈ বাধা দিয়া নাছিল?

১১. #শেখৰে চক্ৰ পানী পৰাশ ৰে লোৱা ইণ্টাৰ ভিও এটাত কৈছিল, সি সাতুৰিব লৈ নাজানিছিল, কিন্তু জুবিনে হে কলিকতাত থাকোঁতে সাতুৰিব লৈ শিকাইছিল ১০/১২ বছৰ আগতেই। কিন্তু শেখৰে সাগৰত সাঁতুৰি থাকোঁতে জুবিন দাক ইটো পাৰ লৈ যাও বুলি লগ ধৰাৰ আগতে কৈছিল, #মই জুবিন দা কো সাতুৰিব লৈ শিকাইছো, সিদ্ধাৰ্থ কো মইয়ে সাতোৰা শিকোৱা.#

১২. #শেখৰে সাগৰৰ পাৰত পুলিচ ,ambulence আহিছিল কৈছে, কিন্তু এম্বুলেন্স দেখিছোঁ ফটো ত, পুলিচ কত?

১৩. #সিদ্ধাৰ্থ ই জুবিন দা ৰ মোবাইল টো কিয় লৈ ললে? ছিংগাপুৰ পুলিচ ৰ হাতত গতাই দিব লাগিছিল, সি যদি নিৰ্দোষী আছিল।

১৪. #সিদ্ধাৰ্থ পলাই কিয় আছে? সি গৰিমা বৌক যোগাযোগ কৰিব বিচাৰিছে নেকি বাচিব লৈ? ফোন call trace কৰিলে উলাই যাব, ফোন নম্বৰ কেইটা দিওঁ trace কৰিব পাৰিব পুলিচে।

১৫. #জুবিন দাই , অত বছৰৰ আৰ্জন, সিদ্ধাৰ্থৰ পৰা জানিব বিচাৰিছিল নেকি যে তাৰ income বোৰ কত গল বা পইচা বোৰ কি হল? যিহেতু জুবিন দাক মাত্ৰ ৫/১০ হেজাৰ হে দিয়ে বুলি শুনিছো , আৰু সেইটো ও জুবিন দাই, বিপদ হোৱা বোৰক দি দিয়ে।

১৬.#জুবিন দা ৰ লগত securty হিচাপে bouncer দুজন মান কিয় লৈ নগল? কাৰণ তাতো প্ৰগাম হব, অনুৰাগী কিছুমান ষ্টেজ ৰ উপৰত উঠি আহিব পাৰে।

১৭. #জুবিন দা ৰ মেডিকেল যি খিনি guide line আছিল কিয় সেই খিনি শ্যাম কানু মহন্ত, সিদ্ধাৰ্থ, শেখৰ, সন্দ্বীপনে follow নকৰিলে, একেবাৰে মাজ সাগৰত নি জুবিন দাক মেলি দিলে।

১৮. #১৮ তাৰিখে ৰাতি ৩ বজালৈ পাৰ্টি নামত মদ খুৱাই জুবিন দাক ৰাতিপুৱা অলপো শুব লৈ নিদি, আকৌ কিয় য়ট planning কৰিলে।

১৯.জুবিন দাক মদ আৰু মাংস দিছিল খাবলৈ, সাঁতোৰ আগতে।

২০.য়ট ত থকা প্ৰবাসী অসমীয়া কেইটা ৰ মাত কথা বোৰ কিবা অসভ্য লাগিল, ইয়াক তাত যাব দে, ইয়াক সাতুৰিব দে, বে বে ...হাঁহি খিকিন্দালি, মানে জুবিন দাৰ প্ৰতি কাৰোৱে মৰম, ভক্তি বা সন্মান একো নাই প্ৰবাসী কেইটাৰো।


 মুঠতে খুব শীতল মস্তিষ্কৰে জুবিন দাৰ মৃত্যু ঘটালে । সাপো নমৰিব লাঠি ও নিছিগিব মানে সিহঁত বাচি যাম ভাবিলে...কাৰণ টো পানী.... সাগৰৰ পানী।

জুবিন দাই ন্যায় পাওক, দোষী য়ে শাস্তি পাওঁক, জয় জুবিন দা জয়। 


সংগৃহীত (Ankita Bora Boruah )

#justiceforzubeenda 

#highlightseveryonefollowers2025 

#highlight 

#hilights 

#hilightseveryonefollowers 

#allfollowers 

#nonfollowersviewers 

#nonfollowersviewerseveryone

হেমন্ত শৰ্মা FB Wall

 📌এজন ব্ৰাহ্মণৰ সন্তানে

,নিজৰ লগুন ডাল চিঙি  "মোৰ কোনো জাতি নাই, মোৰ কোনো ধৰ্ম নাই, মোৰ কোনো ভগবান নাই "বুলি ৰাজহুৱাকৈ ঘোষনা কৰিব পৰা,আৰু দেখুৱাই দিয়াটো কম সাহসৰ কথানে?

শ্যামকানু বোলা  জনৰ ঘৰত কাম কৰা এজন অসমীয়া ব্যক্তিয়ে শ্যামকানু বোলা জনৰ ঘৰত কাম কৰে বুলি কবলৈ লাজ লাগে বুলি কোৱা শুনিলোঁ।

চিঃচিঃ ...তোমালোকৰ লাজ লগা নাই নে? বৰং আমাৰ নিজকে ব্ৰাহ্মণ বুলি কবলৈ লাজ লাগিছে।

লগুন চিঙাৰ সময়ত,ঘেন্টা প্ৰভূ ঈশ্বৰ বুলি কোৱাৰ সময়ত,মহ বলী বন্ধ হব লাগে বুলি কোৱাৰ সময়ত আমি কিমান সমালোচনা কৰিলোঁ,উচ্চ বৰ্ণৰ মানুহ বুলি গপতে ওফন্দি থাকিলোঁ।আজি জুবিনৰ মৃত্যুৰ  ঘটনাৰ লগত জড়িত অভিযুক্ত কেইজনৰ নাম প্ৰথমৰ পৰা মন কৰকচোন- শ্যামকানু মহন্ত, সিদ্ধাৰ্থ শৰ্মা, শেখৰ (নে চেখৰ) গোস্বামী,সন্দিপন গাৰ্গ,অম্ৰিতপ্ৰভা মহন্ত ,পৰোক্ষ ভাবে নাম ওলাইছে নিশিতা গোস্বামী...হাঃহাঃহাঃ..জুবিনৰ ভাষাৰে কবলৈ গলে আজিৰ প্ৰজন্মই চিঞৰিবই "আমি কি ঘেন্টাৰ উচ্চ জাত?",। কোনো উচ্চ জাতৰ মানুহে এনে কাম কৰিব পাৰেনে বাৰু?কি কাৰনে মাৰিলা - লগুন চিঙি আমাৰ বামুন, গোসাঁই, মহন্ত সকলক অপমান কৰা কাৰনে, নে প্ৰভূ ঈশ্বৰক ঘেন্টা বুলি কোৱা কাৰনে, নে ৰঙালীৰ নিচিনা বৃহত মঞ্চ এখনত ৰাজহুৱাকৈ আপোনালোকক মদাহী বুলি কোৱা কাৰনে,নে জুবিনৰ টকা পইচাখিনি আত্মসাত কৰিবলৈ??কিয় কিয়?

 এতিয়া আমাৰ পিছৰ প্ৰজন্মই আমাক প্ৰশ্ন কৰিব, আমাক লগুন ডাল কিয় দিয়া হয়? ব্ৰাহ্মণ মানে কি,আমি কি উত্তৰ দিম? জুবিনেই নিয়ম ভঙাৰ কথা কৈছিল,আমিও জুবিনৰ অনুৰাগী।জুবিনৰ বহু কাজক আমি ভাল পোৱা নাছিলোঁ,বহু কাম কাজ কথা কাণ্ড আমি ভাল পাইছিলোঁ।জুবিনৰ সুৰাপান কৰাৰ অভ্যাসটো আমি বেয়া পাইছিলোঁ,সমালোচনা কৰিছিলোঁ,লগুন চিঙা কামটো বেয়া পোৱা নাছিলোঁ,প্ৰসংশা কৰিছিলোঁ।

মই নিজেও ব্ৰাহ্মণৰ সন্তান। মোৰ লৰাকো লগুন দিছোঁ,কিন্ত লগুন দিয়া সময়তে বুজাই দিছিলোঁ, এয়া আমাৰ পৰম্পৰাহে,লগুন ডাল তুমি ৰাখা নাৰাখা তোমাৰ কথা।জুবিনৰ মৃত্যুয়ে আমাকো সাহস দিছে।জুবিনৰ সাহসতেই বলিয়ান হৈ আজি মইও ৰাজহুৱাকৈ ঘোষনা কৰিলোঁ- মোৰ পৰিয়ালৰ   নতুন প্ৰজন্মৰ কোনোবাই লগুন নলওঁ বুলি কলে মোৰ কোনো আপত্তি নাথাকিব।

জয় জুবিন দা ♥️♥️

   বহু কথা ভাবিব পাৰি,কব নোৱাৰি।মই নিজেই বামুন কাৰণে নিজৰ দায়িত্ব নিজে লৈ কব পাৰিছোঁ,কৈছোঁ।বাকী নিজৰ নিজৰ কথা।

  শব্দখিনিকেই ফুল বুলি জুবিনলৈ আগবঢ়ালোঁ।

জুবিনেই কৈ গৈছে, প্ৰতি দিনেই তুমি ,দিবা আহি এপাহি ফুল...❤️

লিখনি 👉🏼হেমন্ত শৰ্মা।

শিৱসাগৰ।

আপোনাৰ অনুভৱ প্ৰকাশ কৰক ❤️❤️🙏🏼🙏🏼

#viralpost2025シ 

#JusticeForZubeen 

#জুবিন 

#জুবিন_গাৰ্গ_অমৰ_হওক 

#highlightseveryonefollowers 

#postviralシ

Dr. Kuladip Dutta FB wall

 ~~~~~~কথাখিনি ভালকৈ বুজি পোৱা নাই 

  " তোমাৰ স্বাস্থ্যৰ যত্ন লবা "  -  ৰিতা চৌধুৰী বাইদেৱে ভাবুক হৈয়ে ক'লে।

" মোক যন্ত্ৰ বনাই দিলে "  -  জুবিন দায়ে তলমুৱা হৈয়ে যেন বহুত আক্ষেপত ক'লে।

" কোনে বনালে " ??

" মানুহ... মানুহে বনালে "  - জুবিন দাৰযেন বুকুখন‌ ভাৰি হৈ উঠিছিল। অনুভব কৰাইছিল তাতকৈ বেছি নুশুদিব মই ক'ব নোৱাৰিম ।

 ** মোৰ প্ৰশ্ন - জুবিন দাক কোন‌‌ কোন‌ মানুহে এদিনত ৩০ পৰা ৩৫ টালৈ গান গাবলৈ বাধ্য কৰাইছিল। অতি কম মাননি দি গান‌ গোৱোৱা সেইবোৰ মানুহো জুবিনদাৰ মৃত্যুৰ কাৰণে দায়ী ।

সেইদিনা‌ জুবিন দাক এক বেলেগ‌ ৰূপত দেখিবলৈ পাইছিলো ফিল'চফাৰ জুবিন।

   " ৰৈ ৰৈ বিনালে সাগৰতেই আৰম্ভ সাগৰতেই শেষ"  - কৈ জুবিন দাৰ মুখত এটা মিচিকিয়া হাঁহি।

কথাবোৰ অত্যন্ত গভীৰ হৈ উঠিছিল ৰিতা বাইদেউ এগৰাকী মনোৰোগ বিশেষজ্ঞাৰ দৰে মনৰ ভিতৰলৈ সোমাই যাব‌ চেষ্টা কৰিছিল। কিন্তু জুবিন এলাপেচা আছিল জানো ।‌ সেইখিনি লৈকেহে বাইদেৱে যাব পাৰিছিল যলৈকে জুবিনৰ পাৰমিচন আছিল ।

" সেই অন্ধ ব্যক্তিজনে সাগৰ চুই চাব খোজে গভীৰতা জানিব‌ বিছাৰে " ।

" হই নেকি " ।

" তোমাৰ লক্ষ্য কি " ??

" মই সাঁতুৰি আছো । মই অকলে সাতুৰি আছোঁ মই পানীৰ গভীৰতা নাচাও জপিয়াই দিয়ো । এবাৰ জপিয়াই দিছিলো পাঁচজন মানুহে বচাই আনিলে।

। জাহাজখন পোৱাগৈ নাই " ।

  ** জুবিনে সেইদিনা চুইমচুট খুলি থৈ অকলে সাতুৰিব গৈছিল.... কিন্তু অকলে কিয় ?? তেওঁ সাধাৰণতে অকলে ক'ত নাযায় তাতে জুবিন অত্যন্ত ভাগৰুৱা হৈ আছিল । মানুহে কৈ আছে সেয়া হ'বলগায়ে আছিল। যদি আমি কথাখিনি যুক্তিৰে চাও যেনেকৈ এজন‌ অনুসন্ধানকাৰী বিষয়াই চায় কব‌ পাৰি নেকি সকলোৰে পৰা প্ৰতাৰণা পাই নিজে নিজক শেষ কৰি দিয়াৰ কথা মনলৈ আহিছিল নেকি ?? ইয়াত বিজ্ঞজনৰ মই মতামত বিছাৰিছো।

তাৰ পিছত জুবিনে কৈছে - " মই অকলশৰীয়া।‌ এটা মুহুৰ্তত অনুভব কৰো । তুমিও অকলশৰীয়া।

ৰিতা বাইদেৱে মথো মুৰ জোঁকাৰি স্বীকাৰ কৰিলে। 

" মৃত্যুৰ সময়ত মাত্ৰ তিনিজন মানুহ থাকিব । বাকী কোনো নাহে সেইসময়ত " । জুবিন দাৰ মাত ইতিমধ্যে থোকাথুকি হৈ পৰিছিল  যিজন জুবিন গাৰ্গে এনেয়ে কাকো খাতিৰ নকৰে ।

  ** জুবিন দাই‌ কোৱামতে সেই তিনিজন ব্যক্তি তেওঁৰ বাইদেউ , পত্নী গৰীমা আৰু পিতৃৰ কথা কৈছে নেকি ?? তেতিয়া হ'লে তেওঁৰ ঘৰত যে ২০ -২৫ জন মানুহে সদায় ভাত খাই তেওঁলোক জুবিনদাৰ শুভাকাংশী নাছিল নেকি ??

তাৰোপৰি বহু মানুহে কৈ আছে ৯ সংখ্যাৰ আকস্মিক সংযোগৰ কথা ।‌ কিন্তু জুবিন দাই এবাৰ এজনী ছোৱালীক‌ কৈ আছিল যে তেওঁ ৯ সংখ্যাটো নিজে  জানি বুজি ব্যৱহাৰ কৰে কাৰণ ই বহুত শক্তিশালী সংখ্যা । 

      বাকী তেওঁ ৫২ বছৰত ২০০ বছৰৰ কাম কৰি থৈ গ'ল । অসমখনক লগাতকৈ বেছি ভালপায় গʼল । জুবিন দাক কম মাননি দি তেওঁৰ সোৱে - বাৱে  হৈ পৰা প্ৰতিজন কৌটিপতিয়ে, প্ৰতিজন অপৰাধীয়ে শাস্তি পালেহে আমি পুনৰাই হাহিম পুনৰাই আগৰ দৰে সাধাৰণ অবস্থালৈ ঘুৰি যাম ।

    মানুহে সদায় ট্ৰেণ্ড ফলো কৰে মই সাধাৰণতে নকৰোঁ কথাবোৰ কেতিয়াবা গভীৰলৈ গতি কৰে । গতিকে এইকেইটা কথা পʼডকাষ্টটো চোৱাৰ পৰা মনত আহি আছে আৰু আপোনালোকৰ মতামত বিছাৰিলো ।

#JusticeforZubeenGarg #CMOASSAM

Monday, September 29, 2025

Dhruba Jyoti Arjuna FB wall

যিজন জুবিন লুকাই থাকিল : 

জুবিনৰ প্ৰতি মই প্ৰথম আগ্ৰহান্বিত হৈছিলোঁ বহুদিনৰ আগতে কোনোবা এখন পেপাৰত জুবিন সন্দৰ্ভে প্ৰকাশিত এটা লেখাৰ পৰা ৷ লেখাটোৰ বিষয়বিস্তু আছিল - অধ্যয়ন পিপাসু জুবিন । তাতে পঢ়িছিলোঁ কলিকতাৰ কোনোবা এটা লাইব্ৰেৰীত সংগীত বিষয়ক এখন দুষ্প্ৰাপ্য কিতাপ আছিল । সেই কিতাপখন পঢ়া মানুহ একদম কম । সেই কমসংখ্যক মানুহৰ ভিতৰত এটা নাম হ’ল জুবিন গাৰ্গ । 

অধ্যয়নশীল মানুহৰ প্ৰতি মোৰ আগৰেপৰা ভীষণ আকৰ্ষণ আছে ৷ অৱধাৰিতভাৱেই সেই লেখাটো পঢ়াৰ পিছত মোৰ মনত জুবিনৰ প্ৰতি ভীষণ আকৰ্ষণৰ সৃষ্টি হ’ল। পিছলৈ গম পালোঁ জুবিনে ভীষণ কিতাপ পঢ়ে ।

জুবিনক মই ভাল পোৱাৰ অলেখ কাৰণৰ ভিতৰত এইটো এটা কাৰণ । 

ইমান বিশাল গভীৰ অধ্যয়ন থকাৰ বাবেহে জুবিনৰ কণ্ঠই সেই বিশালতাকে প্ৰতিনিধিত্ব কৰে । জুবিনে নিজে লিখা গানৰ সংখ্যা কিমান ?

কোনোৱে এই মূহূৰ্তত সঠিক হিচাপ দিব নোৱাৰে । 

এইকেইদিন লিখিবলৈ এৰি জুবিনৰ অলেখ সাক্ষাৎকাৰ আৰু ভিডিওত মজি আছোঁ । তেনেই সাধাৰণযেন লগৰ ভিডিওবোৰৰ মাজতো মই এজন নতুন জুবিনক পাইছোঁ । প্ৰচুৰ জ্ঞানৰ অধিকাৰী এই মানুহজনক আমি চিনি পোৱাত দেৰি কৰিলোঁ । 

মন কৰিবচোন জুবিনে যিকোনো বিতৰ্কত হঠাতে অদ্ভুত কথা এষাৰ কৈ দিছিল ৷ অসমীয়াই ধ্ৰুপদী ভাষাৰ মাৰ্যাদা পাওঁতে জুবিনে কৈ উঠিছিল - অসমীয়া ভাষাক ধ্ৰুপদীৰ স্বীকৃতি দিবলৈ কি আছে ? এইটো চলিয়েই আছে । মই অসমীয়া কৈ আছোঁ। 

এনে এটা জটিল বিষয়ত জুবিনেহে মাত মাতিব পাৰে । এটা কাৰণেই পাৰে কাৰণ জুবিনে বিষয়টোৰ সন্দৰ্ভে অধ্যয়ন কৰিছে । জুবিনে বহুসময়ত কথাবোৰ সাঁথৰৰ দৰে কৈছিল ৷ এইটো অনুমান কৰিব পাৰি ৰীতা বাইদেউৰ পডকাষ্টটোত জুবিনে কোৱা এটা বাক্যৰ পৰা  ৷ ৰীতা বাইদেৱে অলপ জটিলকৈ কোৱা কথা এষাৰৰ উত্তৰত জুবিনে কৈছিল - এইবোৰ কথা মানুহে নুবুজিব ৷

অৰ্থাৎ জটিল বিষয় একোটাক জুবিনে সহজকৈ উপস্থাপন কৰি গ’ল । তেওঁৰ গীতবোৰক আমি সৰ্বদা ৰোমাণ্টিক আধুনিক গীত বুলিয়েই শুনি গৈছোঁ । তাক পৃথককৈ সাহিত্যিক বিশ্লেষণ কোনোদিনেই কৰা নাই । কিন্তু এতিয়া কৰিবই লাগিব । বিশেষকৈ জুবিনে নিজে লিখা গানবোৰক । এইখিনি অসমীয়া সংগীতৰেই নহয় অসমীয়া সাহিত্যৰো অমূল্য সম্পদ হ’ব । জুবিনৰ গানবোৰ বিহংগম দৃষ্টিত ৰোমাণ্টিক গান একোটা মাত্ৰ । কিন্তু তেনে গীতৰ কথাংশৰ গভীৰতাত অৱগাহন কৰি মুল সূত্ৰবোৰৰ অনুসন্ধান কৰিবই লাগিব । আজিৰ দিনটোত জুবিনৰ গীতৰ বিশ্লেষণ কৰি কোনো এখন আলোচনীৰ এটা সংখ্যা বা কিতাপ এখন প্ৰকাশ কৰাৰ কথা যদি চিন্তা কৰা হয় তেন্তে তেনে লেখা বৰ্তমানেও শূন্য হৈ আছে । ৰুমাল গীতটোত ৰুমালক  প্ৰতীকাত্মকভাৱে উপস্থাপন কৰি ব্যৱহাৰ কৰা Allusionৰ জুবিনৰ কৌশলী কলমক আৱিষ্কাৰ কৰাটো অত্যন্ত জৰুৰী বিষয় । একেদৰেই " ৰ’দ আজি কেনি পাওঁ " ত ব্যৱহাৰ কৰা Oxymoron কৌশলক আমি কেইজনে উপলব্ধি কৰিছোঁ ? শব্দ যদি বৰ্ণবৃক্ষ গীতটোৰে জুবিনে যি বিদ্ৰোহ ঘোষণা কৰিছিল তাক আমি বুজি পালোঁ নে ? 

জুবিনে লিখা গানবোৰ একো একোটা সোণ চেকুৰা । প্ৰেম এক মছলাহে তাত । পাকৈত ৰান্ধনিৰ ৰন্ধনত ব্যৱহাৰ কৰা উপাদানৰ ওপৰত গভীৰ জ্ঞান থকাৰ বাবেই সুমিষ্ট খাদ্য ৰান্ধিব পাৰে । একেদৰেই বিষয়বস্তুৰ ওপৰত গভীৰ দখল থকাৰ বাবেই জুবিনৰ গানে বুকুত শিপাব পাৰিছিল । 

এইখিনি কথা মনলৈ আহিল কালি । কোনোবা এগৰাকী বিদেশী শিল্পী ( ? ) ৰ আগত জুবিনে ইংৰাজীতে পাতি থকা এটা কথোপকথন দেখাৰ সৌভাগ্য হ’ল । তাত জুবিনৰ এষাৰ কথাত মই ৰৈ গ’লোঁ । ভিডিওটো মই লগে লগে ভাষা তথা লিপিৰ গৱেষক সন্মানীয় ভাস্কৰ বৰদলৈ দাদালৈ প্ৰেৰণ কৰিলোঁ । তেনেই সৰু কিন্তু আমাৰ বাবে অতি গুৰুত্বপূৰ্ণ এটা তথ্য জুবিনে কৈ আছিল । মই আচৰিত এই তথ্যটো জুবিনে জানিলে কি দৰে ?

তথ্যটো হ’ল - অসমত ২৫০ টা জাতি জনজাতি আছে যাৰ সৈতে জুবিনে কাম কৰিছে । 

তথ্যটো সম্পূৰ্ণ শুদ্ধ নহয় কিন্তু প্ৰায় শুদ্ধ , যিটো ইংৰাজীত আমি Near perfect বুলি ক’ব পাৰোঁ । অসমৰ সাংস্কৃতিক বৈচিত্ৰ্য দৰাচলতে বিশ্বৰ ভিতৰতে সৰ্বাধিক । জুবিনৰ বৰ অসমৰ ধাৰণাটো যদি আমি গ্ৰহণ কৰোঁ তেন্তে অসম ( উত্তৰ পূৰ্বাঞ্চল )তে বিশ্বৰ ভিতৰতে ভাষা ঘনত্ব সৰ্বাধিক - 

২২০ টা ( ভাষা পিয়লৰ তথ্য অনুসৰি )

এইটো তথ্য ভাষাৰহে । জনগোষ্ঠীৰ সংখ্যা ইয়াতকৈ অধিক । বহু জনগোষ্ঠীয়ে কালৰ সোঁতত নিজৰ ভাষা হেৰুৱাই পেলালে - সোনোৱাল কছাৰী ,চুতীয়া ,মৰাণ আদি সকলৰ নিজস্ব পৃথক ভাষা নাই । এওঁলোকে কোৱা অসমীয়া ভাষাটো সামান্য পৃথক মাত্ৰ । ভাস্কৰদাই ক’লে ২২০ টা ভাষাৰ লগত এনে জনগোষ্ঠী তুমি আৰু দহৰ পৰা বিশটা যোগ কৰিব পাৰা । অৰ্থাৎ জুবিনে কোৱা ২৫০ ৰ ওচৰাওচৰি ।

এয়া গড় হিচাপত পৃথিৱীৰ ভিতৰতে সৰ্বাধিক ভাষা ঘনত্ব । 

আচৰিত কথা নহয়নে ?

য’ত গৱেষকসকলে অধ্যয়ন অনুসন্ধানৰ এটা দীৰ্ঘ পৰিক্ৰমাৰ মাজেৰে গৈ এই তথ্যটোত উপনীত হৈছে তাত জুবিনে গানৰ মাজেৰেই এইখিনি লাভ কৰিছে । HE IS THE KING 

স্বীকাৰ কৰিবই লাগিব । 

এইজন জুবিনক আমি কিমান জানোঁ ? জুবিনে কৈ যোৱা Nothingness ৰ কথা তেওঁৰ কোনখিনি গানত উহ্য হৈ আছে এইখিনি গৱেষণা কৰাৰ প্ৰয়োজন আছে । এটা স্বীকাৰ কৰোঁ - জুবিনৰ গীতৰ তত্ত্ব বিছাৰ ইমান সহজ নহ’ব। কাৰণ জুবিনৰ জ্ঞান ইমান গভীৰ যে তেওঁ সেই একোটা তত্ত্ব তথা সিদ্ধান্তক ৰঙীন চোলা পিন্ধাই অতি সাধাৰণলোকেও ভাল পোৱাকৈ উপস্থাপন কৰিব জানিছিল । এইবোৰ মাষ্টাৰক্ৰাফ্ট । 

 সেয়ে তেওঁ জুবিন ।

Zubeen Garg Hindi Songs

 "Ya ali" singer Zubeen Garg বুলি জনাবোৰৰ  কৰানে 

Zubeen দাৰ হিন্দী গানবোৰৰ লিষ্ট তলত দিছো-

1. Ya Ali (Gangster 2006)

2. RAMA Re ( KAANTE 2002)

3. DILRUBA ( Namastey London 2007)

4. Socha Nahin Tha (Kaante  2002)

5. Jugnu Ki Payal (Aan: Men at Work 2004)

6. Dil Tu Hi Bataa (Krrish 3 2013)

7. Jaane Kya (Pyaar Ke Side Effects 2006)

8. Teri Tamanna  (The Train 2007)

9. Rama Rama (Bhokot 1999)

10. Subah Subah (I See You 2006)

11.Asha Meri Asha (1995)

12. Jaana Hai (Dum Maaro Dum 2011)

13. Zindegi Hosh Mein (Bas Ek Pal 2006)

14.Jag Lal Lal La l(Big Brother 2007)

15. Dheere Dheere (Bombay To Bangkok 2007)

16. Come On Sweet Girl (1995)

17. Chalte Chalo Re (Pakeeza 2013)

18. Mehbooba O Mehbooba (1995)

19. Kal Ko (1996)

20. Piya Milan Ko Jana Zubeen garg (Strings Bound By Faith 2006)

21. Ishq Zubeen Garg (Strings Bound By Faith 2006)

22.Marhaba (Garv: Pride & Honour 2004)

23. Ek Din Teri Raahon (Naqaab 2007)

24. Ya Ali - Remix (Aap Kaa Surroor 2006)

25. Ab Mujhko Jeena (Aashayein 2010)

26. Maya (1994)

27. Pyar Se(1996)

28. Kaise Kahon Kab Se Mein (Chandni Raat 1995)

29. Rab Ka Banda (Hello 2008)

30. SHOLA SHOLA (London Dreams 2009)

31. Yeh Kaisi Jagah (Hamari Adhuri Kahani 2015)

32. Mere Watan: Amaan's Fury (Fiza 2000)

33. Zindagi Aa Gayi (Victoria No. 203: Diamonds Are Forever2007)

34. Kya Raaz Hai (Raaz 3 2012)

35. KEE KASOOR (KAISAY KAHEIN 2007)

36. DIL TU BATAA (Krrish 3 2013)

37. Pardesia (Dance Masti... Again 2002)

38. Kafur (Pakeeza 2013)

39. RAME JAANE (Baalmiki Vol - VI. 2019)

40. TUM HO (Raqeeb Rival in Love 2007)

41. Maya Kaisi Hai Yeh Maya (1995)

42. Pakeeza (Pakeeza 2013)

43. Tune Chhua - Baras Jaa (Love U Family 2017)

44. Jhoom Barabar Jhoom (Jhoom Barabar Jhoom 2007)

45. Qurban Meri Zindagi (Sufi Ishq 2017 )

46. Woh Bheege Pal (Manorama: Six Feet Under 2007)

47. Rabbi (Zindaggi Rocks. 2006)

48.Dheere Dheere (Yeh Hai Jalwa 2002)

49. Sapne Saare (Mudda 2003)


Source: Facebook

নীলিম কুমাৰ FB wall

 সিদিনা গৰিমা শইকীয়া গাৰ্গক লগ কৰি কবিতা এটি দিলোঁ ৷

কবিতাটো হাতত তুলি দিয়াৰ সময়ত কৈছিলোঁ “ তুমিও এটি কবিতা ...."


গৰিমা

======


জুবিনক লৈ কবিতা লিখিলোঁ

কিন্তু কাষতে আছিল গৰিমা

গৰিমাও এটি মহৎ কবিতা 


জুবিন আছিল এখনি সাগৰ

গৰিমা এটি হ্ৰদ


সেই হ্ৰদে এতিয়া

দূৰৰ এখনি পাহাৰৰ পিনে চাই থাকিব

চাই থাকিব শূন্য এখন আকাশলৈ


এতিয়া গৰিমাই

সেই শূন্য আকাশখনৰ নাম থ’ব প্ৰেম

এতিয়া গৰিমাই 

বোবা পাহাৰখনৰ নাম থ’ব প্ৰেম 


গৰিমাই এতিয়া

স্মৃতিৰ আলমাৰীটোৰ নাম থ’ব

 দুখ

গৰিমাই এতিয়া

ধৈৰ্য্যৰ বাকছটোৰ নাম থ’ব 

দুখ


গৰিমাই এতিয়া

শূন্য বিছনাখনৰ নাম প্ৰেম নথয়

এতিয়া গৰিমাই

সকলো প্ৰেমৰ নাম থ’ব 

দুখ


গৰিমাও এটি মহৎ 

কবিতা


জুবিন এখনি সাগৰ

গৰিমা গভীৰ হ্ৰদ !


++++

২৫ -০৯ -২০২৫

Sunday, September 28, 2025

গগৈ-মুম্বাই FB Wall

 জুবিনৰ মায়াবিনী--

Beyond a Song...a Feeling.


জুবিনৰ "মায়াবিনী" আজি সমগ্ৰ অসমতে এটা প্ৰাৰ্থনা ।এটা শোক সঙ্গীত। জুবিনে কিয়ইবা ২০১৯চনৰ  সেই সন্ধিয়া সকলোকে কৈ থৈ গৈছিল It is a Fantasy--মই যিদিনা মৰিম সেইদিনা সকলোৱে "মায়াবিনী" গাব লাগিব।গাইছিল সকলোৱে।চকুৰ পানীৰে বাট নেদেখা হৈ গাইছিল।গুৱাহাটীৰ ৰাজপথ চকুলোৰ মহানদীলৈ ৰূপান্তুৰিত হৈছিল।কি আছিল "মায়াবিনী"।


জুবিন গাৰ্গৰ "মায়াবিনী" কেৱল এটি গীত নহয়;  অসমৰ ই এক সাংস্কৃতিক পৰিঘটনা।  এই ট্ৰেকটোৰ সমালোচনাত্মক বিশ্লেষণে বিশেষকৈ জুবিনৰ নিজৰ জীৱন আৰু উত্তৰাধিকাৰৰ প্ৰেক্ষাপটত ইয়াৰ সংগীতৰ উপাদান, গীতিময় গভীৰতা আৰু গভীৰ সাংস্কৃতিক তাৎপৰ্য্য বিবেচনা কৰিব লাগিব।

 বিষয়ভিত্তিক আৰু গীতিময় গভীৰতা

 "মায়াবিনি" (যাৰ অনুবাদ "এনচান্ট্ৰেছ" বা "ইলুচৰি") হৈছে প্ৰেম, হেৰুৱা আৰু সম্পৰ্কৰ ক্ষণস্থায়ী প্ৰকৃতিৰ এক নিপুণ অন্বেষণ।  জুবিনে নিজেই ৰচনা কৰা গীতৰ কথাবোৰ অতি কাব্যিক আৰু অন্তৰ্দৃষ্টিসম্পন্ন।  তেওঁলোকে এতিয়াও আশাক ধৰি ৰখা "ভগ্ন হৃদয়"ৰ কথা কয়, একেলগে বন্ধন আৰু মুক্তিৰ দৰে প্ৰেমৰ কথা কয়।  কেন্দ্ৰীয় বিষয়বস্তুটো ঘূৰি থাকে এজন প্ৰেমিক যি এজন "মায়াবিনী", সৌন্দৰ্য্য আৰু ভ্ৰম দুয়োটাৰে উৎস।  এই দ্বৈততাই গীতটোক আৱেগিক গভীৰতা দিয়ে।

গীতৰ কথাবোৰত শক্তিশালী চিত্ৰকল্প ব্যৱহাৰ কৰা হৈছে চন্দ্ৰৰ পোহৰ, ফুলৰ সুগন্ধি আৰু বিশাল আকাশ—বিচ্ছেদৰ পিছতো ৰৈ থকা স্মৃতিৰ অনুভূতি প্ৰকাশ কৰিবলৈ।  প্ৰশ্ন, "আপুনি মোক পাহৰি যাব পাৰিবনে?"  আৰু "প্ৰেমৰ প্ৰথম স্পৰ্শ পাহৰি যাব পাৰেনে?"  সাৰ্বজনীন আৰু গভীৰভাৱে অনুৰণিত।  গীতটোৱে বিচ্ছেদৰ যন্ত্ৰণাক ধৰি ৰখাৰ লগতে আশা আৰু ধাৰাবাহিকতাৰ অনুভূতিও আগবঢ়াইছে, ইয়াৰ পৰা অনুমান কৰিব পাৰি যে বিদায়ী প্ৰেমৰ আত্মা প্ৰকৃতি আৰু স্মৃতিত জীয়াই থাকিব।

 সংগীত ৰচনা আৰু শৈলী

"মায়াবিনী" জুবিন গাৰ্গৰ অনন্য সংগীত শৈলীৰ এক মূল উদাহৰণ, যাক প্ৰায়ে পৰম্পৰাগত অসমীয়া লোকসংগীতৰ সৈতে আধুনিক পপ আৰু ৰক সংবেদনশীলতাৰ সংমিশ্ৰণ বুলি বৰ্ণনা কৰা হয়।  গীতটোৰ সুৰটো ভূতুনীভাৱে সুন্দৰ আৰু বিষাদময়, গীতিময় বিষয়বস্তুৰ নিখুঁত পৰিপূৰক।


গীতটোত সাধাৰণতে পশ্চিমীয়া আৰু পৰম্পৰাগত বাদ্যযন্ত্ৰৰ মিশ্ৰণ থাকে।  গীটাৰ, কিবৰ্ড, ঢোলৰ ব্যৱহাৰে এক সমসাময়িক অনুভৱ প্ৰদান কৰাৰ বিপৰীতে সুৰ আৰু ছন্দে প্ৰায়ে অসমীয়া লোক বেলাডৰ সাৰমৰ্ম কঢ়িয়াই লৈ ফুৰে।  বহু বাদ্যযন্ত্ৰবাদক জুবিনে এনে চহকী আৰু স্তৰযুক্ত শব্দৰ দৃশ্য নিৰ্মাণৰ বাবে পৰিচিত আছিল।

 কণ্ঠৰ অভিনয়: জুবিনৰ কণ্ঠদান হয়তো আটাইতকৈ জটিল উপাদান।  তেওঁ এনে এক কেঁচা, আৱেগিক তীব্ৰতাৰে গায় যাৰ ফলত গীতৰ কথাত প্ৰকাশ পোৱা যন্ত্ৰণা আৰু হাবিয়াস শ্ৰোতাই অনুভৱ কৰে।  সুকীয়া সুকীয়া টিম্বাৰ আৰু আৱেগিক শক্তিৰ বাবে পৰিচিত তেওঁৰ কণ্ঠই হৈছে গীতটোৰ আত্মাক যোগাযোগ কৰা বাহন।

সাংস্কৃতিক আৰু উত্তৰাধিকাৰৰ তাৎপৰ্য্য

 "মায়াবিনী"ৰ প্ৰকৃত গভীৰতা জুবিনৰ বহল উত্তৰাধিকাৰৰ ভিতৰত ইয়াৰ স্থান আৰু অসমীয়া সংস্কৃতিত ইয়াৰ প্ৰভাৱ পৰীক্ষা কৰিলেহে বুজিব পাৰি।

এটি প্ৰজন্মৰ গীত: ২০০১ চনত নিৰ্মিত 'দাগ' ছবিৰ চাউণ্ডট্ৰেকৰ অংশ হিচাপে মুক্তি পোৱাৰ সময়ত "মায়াবিনী"ই নিমিষতে অসমৰ যুৱক-যুৱতীসকলৰ মাজত অনুৰণন ঘটালে।  ই হৈ পৰিল এটা সাংস্কৃতিক গীত, সেই সময়ৰ ৰোমান্টিক আৰু বিষাদগ্ৰস্ত zeitgeistক ধৰি ৰখা এটা বেলাড।  স্থানীয় সংবেদনশীলতাক সতেজ, আধুনিক শব্দৰ সৈতে মিহলি কৰাৰ ক্ষমতাই তেওঁক নতুন প্ৰজন্মৰ কণ্ঠস্বৰ হ’বলৈ সুবিধা কৰি দিলে।

জুবিনৰ  গীতটোৰ তাৎপৰ্য্য বৃদ্ধি কৰিছে জুবিনৰ ব্যক্তিগত ইচ্ছাই।  ২০১৯ চনত তেওঁ বিখ্যাতভাৱে উল্লেখ কৰিছিল যে তেওঁৰ মৃত্যুৰ সময়ত "মায়াবিনী" একমাত্ৰ গীতটোৱেই বজোৱা উচিত।  এই ইচ্ছাই গীতটোক ৰোমান্টিক বেলাডৰ পৰা মাৰ্মান্তিক আৰু শক্তিশালী আৱেগিক মাধ্যমলৈ ৰূপান্তৰিত কৰিলে।  শেহতীয়াকৈ তেওঁৰ মৃত্যুৰ পিছত এই গীতটো বিদায়ৰ গীতত পৰিণত হৈছিল, সমগ্ৰ অসমৰ লাখ লাখ লোকে গাই বজাইছিল, তেওঁৰ ইচ্ছা পূৰণ কৰিছিল আৰু তেওঁৰ উত্তৰাধিকাৰৰ অবিচ্ছেদ্য অংগ হিচাপে ইয়াৰ স্থান চিমেণ্টেৰে গঢ়ি তুলিছিল। মায়াবিনী 

 "Beyond a song ...a feeling" ....

"মায়াবিনী" কেৱল সংগীতৰ টুকুৰাতকৈও অধিক;  ই নিজেই জুবিন গাৰ্গৰ প্ৰতীক।  ইয়াত তেওঁৰ কাব্যিক আত্মা, তেওঁৰ আৱেগিক গভীৰতা আৰু তেওঁৰ গৃহ ৰাজ্যৰ সৈতে তেওঁৰ গভীৰ সংযোগক সামৰি লোৱা হৈছে।  গীতটিৰ চিৰস্থায়ী জনপ্ৰিয়তা আৰু তেওঁৰ অন্তিম বিদায়ত ইয়াৰ ভূমিকাই এই কথাটোৰ কথা কয় যে তেওঁৰ সংগীত কেৱল সুৰৰ সংকলন নহয়, অসমবাসীৰ বাবে সামূহিক স্মৃতি আৰু আৱেগৰ ভঁৰাল আছিল।

 সামৰণিত ক'ব পাৰি যে "মায়াবিনী" আধুনিক অসমীয়া সংগীতৰ এক মাষ্টাৰপিছ।  ইয়াৰ সমালোচকৰ প্ৰশংসা ইয়াৰ গীতিময় কবিতা, ইয়াৰ সুন্দৰ আৰু উদ্ভাৱনীমূলক সংগীত ৰচনা, আৰু ইয়াৰ গভীৰ সাংস্কৃতিক অনুৰণনৰ পৰাই উদ্ভৱ হৈছে।  শিল্পকৰ্ম হিচাপে কেৱল নিজৰ যোগ্যতাৰ ওপৰত থিয় দিয়াই নহয়, জুবিন গাৰ্গৰ জীৱন, তেওঁৰ কলাত্মক দৃষ্টিভংগী, আৰু তেওঁ গোৱা মানুহৰ সৈতে তেওঁৰ চিৰন্তন বন্ধনৰ এক শক্তিশালী প্ৰতীক হৈ পৰিছে।


প্ৰিয় পাৰ্চী কবি আৰু চুফীবাদৰ এজন মহান মাষ্টৰ আছিল "ৰুমী"।ৰুমীৰ কবিতা আৰু গীত পৃথিৱীৰ সৰ্বত্ৰ অতি জনপ্ৰিয়।"ভ্ৰম আৰু ৰহস্যবাদৰ জৰিয়তে পাৰ্চীয়ান কবি গৰাকীয়ে ঐশ্বৰিক বাস্তৱতাৰ সন্ধান কৰিছিল।


When you become a pilgrim on the road of Love ?

The first condition is that।You make yourself humble aa dust and aahes ...(Rumi)


যেতিয়া আপুনি প্ৰেমৰ বাটত তীৰ্থযাত্ৰী হয় ?

 প্ৰথম চৰ্ত হ'ল।আপুনি নিজকে ধূলি আৰু ছাইৰ দৰে নম্ৰ কৰি লওক ...(ৰুমী)


আমাৰ হিয়াৰ আমঠু জুবিনৰ "মায়াবিনী ৰাতিৰ বুকুত দেখা পালোঁ তোমাৰ ছবি...

ধুমুহাৰ স'তে মোৰ 

বহু যুগৰে নাচোন..."


"মায়া...মায়া মাঁথো মায়া.

তুমি জানো সঁচানে

মৰমৰ মায়া"

জুবিন গাৰ্গৰ "মায়াবিনী"ৰ দাৰ্শনিক আৰু আধ্যাত্মিক বিষয়বস্তুৱে পাৰ্চী কবি ৰুমীৰ ৰহস্যময় কবিতাৰ লগত অনুৰণন ঘটায় বুলি এটা শক্তিশালী যুক্তি দাঙি ধৰিব পাৰি।  শতিকা, সংস্কৃতি আৰু ভাষাৰ দ্বাৰা পৃথক হৈ থকাৰ সময়তে দুয়োজন শিল্পীয়ে একেধৰণৰ আৱেগিক আৰু আধ্যাত্মিক পৰিৱেশৰ সন্ধান কৰে।


ৰুমী আৰু জুবিন গাৰ্গ--


ৰুমী আৰু জুবিন গাৰ্গৰ মাজত মূল দাৰ্শনিক সমান্তৰালতা নিহিত হৈ আছে তেওঁলোকে প্ৰেম আৰু আকাংক্ষাক আধ্যাত্মিক আকাংক্ষাৰ উপমা হিচাপে ব্যৱহাৰ কৰাত।  ৰুমীৰ বাবে এজন মানৱ প্ৰিয়জনৰ প্ৰতি থকা তীব্ৰ, প্ৰায়ে আনন্দময় প্ৰেম আছিল আত্মাৰ ঈশ্বৰৰ সৈতে পুনৰ মিলিত হোৱাৰ আবেগিক ইচ্ছাৰ প্ৰত্যক্ষ ৰূপক প্ৰতিনিধিত্ব।  তেওঁৰ কবিতা এটা "প্ৰিয়"ৰ পৰা বিচ্ছিন্নতা আৰু তাৰ পাছৰ আৱেগিক অস্থিৰতাৰ বিষয়বস্তুৰে ভৰি আছে, যিটো আধ্যাত্মিক মিলন লাভৰ দিশত এক প্ৰয়োজনীয় পদক্ষেপ।

ৰুমীৰ কবিতা: মাছনৱীৰ দৰে ৰুমীৰ ৰচনাত প্ৰায়ে "বেতৰ বাঁহী"ৰ কথা কোৱা হয়, যিটো নলৰ বিচনাৰ পৰা পৃথক হৈ নিজৰ উৎপত্তিস্থললৈ ঘূৰি আহিবলৈ হাহাকাৰ কৰে।  এই বিচ্ছেদৰ ফলত ইয়াৰ দ্বাৰা উৎপন্ন হোৱা যন্ত্ৰণাদায়ক, সুন্দৰ সংগীত।  ঈশ্বৰৰ পৰা বিচ্ছিন্ন মানৱ আত্মাৰ বাবে এইটো এটা কেন্দ্ৰীয় উপমা, যাৰ অস্তিত্বই এক ৰূপ হাহাকাৰ।  তেওঁৰ কবিতাই ৰহস্যময় সংযোগ লাভৰ বাবে আত্মাক (অহমিকা) সম্পূৰ্ণ আত্মসমৰ্পণক উৎসাহিত কৰে।

জুবিন গাৰ্গৰ "মায়াবিনী": "মায়াবিনী"ৰ গীতৰ কথাই প্ৰতিধ্বনিত কৰিছে এই একেটা বিষয়বস্তু হাহাকাৰ আৰু আধ্যাত্মিক অনুসন্ধানৰ।  গীতটোৰ শিৰোনাম, যাৰ অনুবাদ হৈছে "এনচান্টিং/মিষ্টেৰিয়াছ", ই এক ৰহস্যময় আৰু মায়াময় জগতক বুজাইছে।  "মায়াবিনী ৰাতিৰ বুকুত" ("ৰহস্যময় নিশাৰ বুকুত") আৰু "দেখা পালো তোমাৰ ছবি" ("মই তোমাৰ প্ৰতিচ্ছবি দেখিলোঁ") গীতৰ কথাবোৰে এজন "প্ৰিয়"ৰ ক্ষন্তেকীয়া, প্ৰায় সপোনসদৃশ দৰ্শনৰ কথা কয়।  "চুব খুজিলেই মোৰ দুহাতে, দিঠক আতৰি সপোন আহে," ("যি মুহূৰ্তত মোৰ হাত দুখন স্পৰ্শ কৰিবলৈ আগবঢ়ায়, বাস্তৱ পিছুৱাই যায় আৰু এটা সপোন আহি পৰে") এই আধ্যাত্মিক অভিযানৰ লুকাই থকা স্বৰূপটোক নিখুঁতভাৱে সামৰি লৈছে।  ইয়াত এই ধাৰণাটো প্ৰতিফলিত হয় যে "প্ৰিয়জন" কোনো স্পষ্ট সত্তা নহয় বৰঞ্চ ধৰি ৰাখিব পৰা নহয়, কেৱল অনুভৱ কৰিব পৰা এক ৰহস্যময় উপস্থিতি।

ৰুমী আৰু জুবিন দুয়োজনেই নিজৰ নিজৰ কলাত্মক পৰম্পৰাত মানৱ আৱেগৰ ভাষা ব্যৱহাৰ কৰি এক গভীৰ, অতিক্ৰমণীয় বাস্তৱতা প্ৰকাশ কৰে।  দুয়োজনে মহাজাগতিক ঘৰুৱা হেঁপাহৰ অনুভূতি প্ৰকাশ কৰে— এই পৃথিৱীত অচিনাকি হোৱাৰ গভীৰ অনুভৱ আৰু নিজৰ আধ্যাত্মিক ঘৰলৈ ঘূৰি অহাৰ অবিৰত ইচ্ছা।  জুবিনৰ "মায়াবিনী"ক সেয়েহে ৰুমীৰ কালজয়ী ঐশ্বৰিক সংযোগৰ সন্ধানৰ আধুনিক যুগৰ প্ৰতিধ্বনি হিচাপে চাব পাৰি, য'ত এজন ব্যক্তিৰ প্ৰতি থকা ৰোমান্টিক আকাংক্ষা সত্যৰ প্ৰতি গভীৰ, আধ্যাত্মিক আকাংক্ষাৰ এক প্ৰবল ইচ্ছা। 

            --------


(সদানন্দ গগৈ-মুম্বাই)


Jayanta Boruah FB Wall

 🌏 জুবিন দা হবলৈ নোৱাৰিবা। 🌏 সু*ৰা পান কৰিব পাৰিবা, কিন্তু সু*ৰাসক্ত অৱস্থাত সমাজৰ হকে কব নোৱাৰিবা। কবলৈ গলে লেকাম নাথাকিব। সু*ৰাৰ ৰাগীত হ...